A milánói tőzsde egyik legnagyobb nyitását produkálhatja a Golden Goose SpA luxuscipőmárka első nyilvános részvényárusítása (IPO). A Golden Goose megjelenése egyenetlen fellendülést eredményez az európai részvénypiacokon. A híres cipőmárka 100 millió eurót (39,1 milliárd forint) szeretne összegyűjteni az új részvények eladásából, tulajdonosa, a Permira magántőke-társaság pedig meg nem határozott mennyiségű meglévő részvény eladását tervezi. A Golden Goose luxuscipőmárka több amerikai sztár kedvence közé tartozik, mint például az egyre több védjegyet regisztráló Taylor Swift, vagy Chris Hemsworth, aki nemrég kapott csillagot a hollywoodi hírességek sétányán.
A cég legalább 25 százaléka tőzsdére kerül – a Golden Goose értéke 3 milliárd euróra tehető, beleértve a nettó adósságot is. Ez azt jelzi, hogy a luxuscipőmárka részvénykibocsátása lesz Olaszország legnagyobb IPO-ja a Lottomatica SpA szerencsejáték-társaság tavaly májusi, legalább 599 millió eurós (234,4 milliárd forint) eladása óta – írja a Bloomberg. Az IPO volumene 2022-ben és 2023-ban visszaesett, mivel a központi bankok kamatemelésekkel csökkentették az inflációt, megnyugtatva a befektetőket. A piac fellendült, ugyanis
a cégek idén csaknem 13 milliárd dollárt gyűjtöttek tőzsdei bevezetések révén, ami több mint kétszerese az előző év azonos időszakában mértnek.
Az Egyesült Államokban a tőzsdei jegyzésekből származó bevétel idén összesen 17,2 milliárd dollár. Ennek ellenére a fellendülés vegyes volt, egyes vállalatok a tőzsdei bevezetés ellen döntöttek, mert nem tudják megszerezni a kívánt értékelést.
A Golden Goose egyik titkos fegyvere a sztárok húzóereje: többek között Taylor Swift is népszerűsítette a luxuscipőmárka egyes termékeit, köztük az időjárási viszontagságokat megjelenítő sorozatot.
A Ball Star Wishes sorozat egyik férficipőpárja 740 dollár (290 ezer forint) a cég honlapján.
A Golden Goose olyan időszakban teszteli a piacot, amikor a luxusüzlet lassul. A francia Kering luxusmárkacsoport a múlt hónapban azt közölte, hogy a Gucci eladásai 18 százalékkal estek vissza az első negyedévben a kínai kereslet lassúsága miatt. A Golden Goose-nak egyelőre nincs miért aggódnia, hiszen az olyan sztárok, mint
biztosítják, hogy kellő mennyiségű érdeklődőhöz eljusson a luxuscipőmárka híre, és bőven akad, aki hajlandó kifizetni több száz dollárt egy pár cipőért.
A Golden Goose az IPO bevételét adósságtörlesztésre kívánja fordítani.
A cég 2029-ig mintegy egymilliárd eurós nettó árbevételt tervez,
szemben a tavalyi 587 millió euróval. A vállalat új piacokba is befektet, hogy fiatalabb ügyfélkörhöz jusson – mondta Silvio Campara vezérigazgató. Üzleteinek mintegy 90 százaléka az Egyesült Államokból, Európából, Kínából és Japánból származik, ahol a fogyasztók átlagéletkora 36 és 51 év között mozog – mondta, majd hozzátette, hogy „egy másik stratégia az eladások fellendítésére a tornacipők személyre szabása lesz”.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.