Globális informatikai hiba miatt több légitársaság utasfelvételre használt rendszere leállt, ezért járatkésésekre, torlódásra és jócskán megnövekedett várakozási időre kell számítani a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren – közölte a Budapest Airport pénteken.
Korábban a Világgazdaság is megírta, hogy egy világszintű informatikai probléma lépett fel , amely érinti a repülőterek információs rendszereit, a bankok szolgáltatásait és a különböző médiumok hálózatait is. Ausztráliától az Egyesült Királyságig, Európától Alaszkáig jelentettek leállásokat és hibákat. A Windows-alapú gépek álltak le, olyan cégeké, amelyek a Crowdstrike kiberbiztonsági vállalat ügyfelei. A Microsoft közölte, hogy dolgoznak a hiba elhárításán.
A leállás akadályozza repülőterek, légitársaságok, vasutak, bankok és más nagy rendszerek működését,
egyebek közt fennakadások vannak az összes spanyol, a berlini és az amszterdami repülőtéren, a legnagyobb brit vasúttársaságnál, a brit Sky tévétársaságnál, továbbá számos ausztráliai és új-zélandi vállalatnál.
A Budapest Airport közölte, a Liszt Ferenc-repülőtéren a probléma a Eurowings, a Ryanair, a Turkish Airlines és a Wizz Air járatait érinti, több légitársaság az utasfelvétel manuális elvégzése mellett döntött.
„A Wizz Air, a többi légitársasághoz hasonlóan, rendkívüli technikai kihívással találta magát szemben nemzetközi informatikai partnere rendszerének leállását követően. Az informatikai rendszer kiesése miatt előfordulhat, hogy a Wizz Air utasai fennakadásokat tapasztalhatnak a légitársaság nemzetközi hálózatán, a weboldal és a mobilalkalmazás elérhetősége átmenetileg szünetelhet” – közölte a cég.
Az üzemszünet ideje alatt minden utas számára ingyenes a repülőtéri utasfelvétel. A légitársaság azt tanácsolja utasainak, hogy legalább három órával a tervezett indulás előtt érkezzenek meg a repülőtérre. A földi kiszolgálóvállalatoktól kapott információk szerint a Budapest Airport hangosbemondás útján tájékoztatja az utasokat, a helyszínen várakozóknak vizet biztosít.
A Budapest Airport arra kéri az induló utasokat, ha rendelkeznek vonalkóddal vagy QR-kóddal ellátott beszállókártyával, illetve elvégezték a poggyászfeladást, vagy csak kézipoggyásszal utaznak, közvetlenül a 2A terminálra lépjenek be, és menjenek az utasbiztonsági ellenőrzéshez. A további torlódások elkerülése érdekében azt is kérik, hogy az utasok kísérő nélkül lépjenek be a terminálépületbe.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.