BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok
a meta ray ban szemüvege

A Meta bevásárolná magát a Ray Ban gyártójába

A Facebook fejlesztője és az EssilorLuxottica már évek óta partnerek a hordható technológiák piacán. A Meta ennek a szövetségnek a megerősítése érdekében 5 százalékos részesedést vásárolna a luxuscégben.

A Facebook anyavállalata, a Meta jelenleg a Ray Ban gyártójával, az EssilorLuxotticával tárgyal egy 5 százalékos részesedés megszerzéséről a szemüvegóriásban – írta a The Wall Street Journal.

a meta ray ban szemüvege
A Meta 5 százalékos részesedést vásárolna az EssilorLuxotticában / Fotó: AFP

Az EssilorLuxottica legutóbbi piaci értékelése alapján egy nagyjából 5 százalékos részesedés értéke körülbelül 4,5 milliárd euró lehet, így a befektetés viszonylag kis összeg lenne a Meta számára a maga 1,2 milliárdos értékével.

A cégek közös, okos Ray Ban szemüvegeinek az eladásai jelentősen meghaladták a várakozásokat, ami fordulat az eddig hardverekkel küszködő szilícium-völgyi óriás számára.

A párizsi székhelyű EssilorLuxottica részesedésének megszerzésével a Meta célja, hogy az okosszemüvegek sikerének lendületére építsen, és ennek segítségével bővítse ki a virtuálisvalóság-projektjeire épülő eszközkínálatát.

A Luxottica Ray Ban márkájának vonzereje fontos egy olyan technológiai eszköz sikeréhez, amelyet a felhasználóknak az arcukon kell viselniük, emellett a pedig a gyártónak tulajdonrésze van a LensCraftersben is, amely gyógyászati célokra gyárt szemüvegeket: ez újabb terjeszkedési lehetőséget nyújtana a Metának.

A két vállalat már évekkel ezelőtt elkezdett együtt dolgozni a Ray Ban Stories első generációs okosszemüvegének megjelenésénél, amely 2021-ben került forgalomba. Akkoriban a vállalatok két eszköz kifejlesztéséről állapodtak meg. A kezdeti eszköz azonban nehezen talált fogást a fogyasztók körében, az eladott szemüvegnek mindössze 10 százalékát használták aktívan a vásárlók.

A második generációs szemüvegek szeptemberben kerültek forgalomba, és lényegesen jobban teljesítettek, mint elődeik.

A Ray Ban Meta szemüveg harmadik generációja várhatóan a 2025-ös ünnepi vásárlási szezonra készül el a fogyasztók számára.

A Meta az új generációs headsetjével és a Ray Ban okosszemüvegével eltörli a fizikai korlátokat

A Meta bejelentette legújabb termékét, a Quest 3 új generációs headsetet és a Ray Ban okosszemüvegét, valamit egy sor chatbotot a közösségi alkalmazásokhoz. A headset a valóságos környezetet ötvözi a virtuális képekkel, amellyel a Meta vezérigazgatója, Zuckerberg szerint a fizikai tér határait képesek lesznek kitágítani.

 

Ajánlott videók

Továbbiak

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.