Három nappal azután, hogy a világ legnagyobb IT-leállása miatt egyetlen nap alatt több mint ötezer repülőgépjáratot töröltek világszerte, lassan kezd visszaállni a rend, de nem a Delta Air Linesnál. Az atlantai székhelyű Delta csak hétfőn több mint ezer további járatot törölt a FlightAware járatkövető szolgáltatása szerint. Ez az ezer járat a hétfőn világszerte törölt járatok több mint felét teszi ki.
A Delta hétfői járattörlései ráadásul az Egyesült Államokban törölt járatok mintegy kétharmadát tették ki, miközben más járatoknak csak mindössze 2 százalékát törölték. A légitársaságnak a pénteki IT-leállás alatt több mint 1500, a hétvégén pedig összesen 3 ezer járatot kellett törölnie – írja a CNN.
A legbosszantóbb, hogy sokan több járatra is foglaltak jegyet, melyet végül mind töröltek.
Ed Bastian, a Delta vezérigazgatója vasárnap az ügyfeleknek írt üzenetében elnézést kért a fennakadásokért, és a probléma forrásának a „legénységkövető” szoftvert ért meghibásodást nevezte meg. Elmondta, hogy a leállás miatt a szoftver nem tudta feldolgozni a kapott adatokat, ezért omlott össze végül a rendszer.
Ameddig a legtöbb légitársaságnál az utasfelvétellel volt gond, addig úgy tűnik, a Delta volt az egyetlen, ahol az alkalmazottak belső rendszerét is érintette a probléma.
A Delta utasainak beszámolói szerint még mindig akadoznak a járatok, és van, aki már napok óta várja, hogy hazajusson.
A társaság közlései arról árulkodnak, hogy a legénységkövető rendszer még mindig nem állt helyre, és nem tudják több alkalmazottjuk hollétét. Azt kérik a dolgozóktól, ha belépnek a Delta rendszerébe, akkor küldjenek üzenet arról, melyik járathoz vannak a legközelebb, mi a jelenlegi állapotuk.
Belsős információk szerint a Delta prémiumfizetést kínál a személyzet tagjainak, valamint további biztosítékokat, hogy a munkaidő végén visszatérhetnek otthonukba. A prémiumfizetés és a biztosítékok péntekig lennének érvényben, ami újabb jele annak, hogy a létszámprobléma még napokig eltarthat. A Delta hivatalosan egyelőre nem erősítette meg ezeket az információkat.
A légitársaság honlapja szerint minden olyan ügyfél, aki július 19. és 23. között foglalt repülőjegyet, most
A Delta felhívta az utasok figyelmét, hogy ezeket a szolgáltatásokat legkönnyebben akkor tudják igénybe venni, ha a légitársaság saját applikációit használják. Tehát külsős alkalmazások esetén előfordulhat, hogy nem tudják teljesíteni a kért szolgáltatást.
A kiberbiztonsági szakértők újabb hullámra figyelmeztetnek, amelyben a kiberbűnözők a káoszt kihasználva próbálnak hasznot húzni. Szombaton reggel
az Ausztrál Előrejelzési Igazgatóság (ASD) figyelmeztetést adott ki a CrowdStrike nevében küldött hamis szoftverjavításokkal kapcsolatban,
hogy kizárólag a CrowdStrike hivatalos weboldaláról szerezzenek információt és segítséget. Az ASD figyelmeztetése az Egyesült Királyság Nemzeti Kiberbiztonsági Központjának (NCSC) tegnapi felhívását követi, amely arra figyelmeztette az embereket, hogy legyenek különösen éberek az olyan gyanús e-mailekkel vagy telefonhívásokkal szemben, amelyek azt állítják, hogy a CrowdStrike vagy a Microsoft segítségét nyújtják.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.