Egy solti székhelyű, családi vállalkozásként indult közösségi kert modellt vinne az európai piacra a korábbi McDonald’s Marketing Board Elnök, Kercsmár András, aki több évtizedes tapasztalatait becsatornázva, a nemzetközi franchise kiépítése mellett a marketingben is segíti a MyFarm csapatát.
Az első hazai, franchise-alapon működő McDonald’s tulajdonosa a MyFarm közösségi kertekben szerzett tulajdonrészt a napokban. A MyFarm egy közösségi-jótékonykodás fókuszú projektként indult öt-hat évvel ezelőtt, az alapító Kövesdi Gábor először csak az édesapjának szeretett volna munkahelyet teremteni azzal, hogy előfizetéses rendszerben árult és szállított ki vegyszermentesen termelt háztáji zöldséget és gyümölcsöt.
Náluk a termék nem a zöldség, hanem a föld: egy parcella, amit a szezonra bérelhet ki a vásárló.
A gazdák ezen a földön megtermelik a zöldséget, amit aztán heti vagy havi rendszerességgel kiszállít a cég. A kosárközösség mára öt MyFarm-kertet működtet országszerte, Hartán, Ópusztaszeren, Szentmártonkátán, Hajdúhadházon és Balatonberényben, kvázi franchise modellben.
Az évek során egyre többen csatlakoztak Gáborékhoz, egyre jobban futott a MyFarm, a befektetők is elkezdték „körbeudvarolni” a céget. Az első nagyágyú, aki beszállt, Balogh Petya volt, aki az RTL Klub Cápák között műsorából is ismerhető, az angyalbefeketető a Brancsközösség után Kövesdi Gábor második vállalkozásának is bizalmat szavazott, a szakember korábban soha nem fektetett még be egy startupper két cégébe is.
A következő csatlakozó pedig a hazai franchise-veterán Kercsmár András, az első hazai, franchise-alapon működő McDonald’s tulajdonosa. Kercsmár 2018-ben adta el érdekeltségeit a magyar Meki-piacon, azóta tanácsadóként és befektetőként mozog a franchise-világban. Az üzletember közel 25 éves McDonald’s-os pályafutása alatt a McDonald’s Marketing Board Elnöke is volt, tapasztalatát becsatornázva a nemzetközi franchise kiépítése mellett a marketingben is segíti a MyFarm csapatát.
Nem családi vállalkozást építünk, a milliárdos forgalom a cél. A cél nemzetközi piacra törni, ehhez egy modellváltáson is túl kell esnie a cégnek
– jelölte ki az új irányt a befektető a Forbesnak nyilatkozva.
Jelenleg a gazdák szállítják ki a termékeiket, ezt fogja felváltani egy, a MyFarm franchise által biztosított logisztikai rendszer. A szolgáltatások skálázása és a franchise-modell mellett egy közös minőség-garancia programot is kidolgoznak, ami a vevők számára egy sokkal biztonságosabb előfizetési modellt kínál majd. Ezt a MyFarm a franchiserek termelés-technológiai fejlesztésével is megtámogatja majd.
Az európai terjeszkedés kapcsán elsőként keresleti, azaz vevői oldalról Szlovákia, Szlovénia és Ausztria jöhet szóba, míg a kínálati, vagyis a gazdák oldaláról egyelőre szlovákiai partnerekkel keresi az együttműködést a MyFarm csapata, amely a hazai gazdahálózatát is tovább bővítené. A befektetések növekedésével együtt a MyFarm-csapat is bővült, a szintén Forbes-sztori Smapp Labből ismert Bereczki Annát igazolták le a franchise kiépítésére és a terjeszkedés menedzselésére.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.