Május végén a harmadik éttermét nyitotta meg a Tölcsibe, a magyar gyorsétteremlánc a Corvin Pláza ételudvarában is várja már a vendégeket. A Tölcsibe egy beszédes név, hiszen az étterem fő terméke a gofritölcsérbe töltött csirkehúsos étel. A budapesti street food palettán egyedi megoldás, de maga az ötlet nem új keletű.
„Ez egy régóta létező amerikai koncepció, nem mi találtuk ki. Van egy gyorsétterem-hálózat Amerikában, ugyanilyen termékeket árul, náluk találkoztam az ötlettel 2018-ban. Erre fűztük fel a saját termékünket. Ugyanakkor nem koppintásról van szó. Egyrészt az amerikai termék feleekkora. Másrészt ők csak csirkehúst használnak szósszal, semmi mást. Nálunk ez nem így van, sokkal másabb, európaiasabb, ahogy mi szoktuk mondani” – árulta el Hutás László, az ötletgazda, és a Tölcsibe egyik tulajdonosa. Hozzátette, bár egy létező koncepciót szeretnének meghonosítani, de az a saját döntésük, hogy ezt milyen formában és milyen alapanyagokkal teszik. A nevet a felesége találta ki, az első étterem 2018-as indulásakor.
Hutás László a Világgazdaságnak elmondta, hogy egy kisméretű vállalkozásról van szó, amelyet üzlettársával, Kapás Gáborral alapítottak, aki korábban fine dining vonalon dolgozott, sous-chef volt, és az ételekkel kapcsolatos szakmai tudást ő hozta be a cégbe. Hutás felel az üzemeltetésért, az alapítás után fél évvel pedig a felesége is bekapcsolódott a munkába, aki a kommunikációért felel.
„Azt gondolom, hogy még ma is kis cég vagyunk. Három éttermünk van Budapesten, ez a szám a mai magyar street food palettán nem tartozik a nagyok közé.
Inkább érdekesek és egyediek próbálunk lenni” – mondta a tulajdonos.
Ételeiket maguk készítik, ugyanis egy saját termelői konyhájuk is van. Itt sülnek a kézzel készített tölcsérek, valamint itt zajlanak az előkészítő munkálatok és a húsok szuvidálása is. A kész ételeket pedig az éttermekben, frissen sütik. Semmit nem vesznek készen, mindent maguk csinálnak. Ezt a működési modellt a Tölcsibe a kezdetektől vállalta, ennek minden előnyével és hátrányával együtt. Ez is az egyik oka annak, hogy három éttermük van, és nem több. Hutás szerint
könnyebb dolguk lett volna egy pizzéria megnyitásával, de kezdetektől valami újat szerettek volna a piacra hozni, amivel értéket is teremhetnek.
Hat évvel ezelőtt egy 30 négyzetméteres üzletben indult el a vállalkozás, 10 millió forint alatti kezdő tőkéből. Az azóta eltelt időszakban további 60 millió forintot invesztáltak bele a cégbe, amit a megtermelt profitból forgattak vissza. A Tölcsibe a 3 éttermében és a termelői konyháján együtt jelenleg összesen 20 főt foglalkoztat, amivel továbbra is kis cégnek számítanak.
A további bővülésről a tulajdonos elmondta, hogy a következő 1,5 évben nem szerepel a terveik között egy új étterem nyitása, nem szeretnének a túl gyors növekedés útjára lépni, hiszen az szinte mindig visszaüt, ahogy erre a budapesti piacon is akad példa. Ők a tudatos építkezésben és a fokozatos növekedésben hisznek, hagyni szeretnének időt arra, hogy az vállalat megtalálja és megfelelően kiképezze a munkatársait.
A Tölcsibe klasszikus étele a tölcsérbe töltött csirkehús, a termékcsaládban többféle íz is megtalálható. Hutás László elmondta, hogy a jalapeno-cheddar és a ranch a legnépszerűbbek. Azonban a vegetáriánus vendégekre is gondolnak, a hús helyett jackfruit felhasználásával is készül tölcséres étel. (A jackfruit a Délkelet-Ázsiában őshonos jákfa gyümölcse.)
Ezen kívül van egy Supreme termékcsaládjuk is, amely rántott csirkerészekből áll (nagyobbra darabolt, fajtától függően csontos húsrészek: alsócomb, szárnyközép és mellfilé). Ezeket a húsokat szuvidálva készítik el. A legnépszerűbb közülük a vendégek körében a mellfilé. A termékcsaládba tartozó ételek glutén- és laktózmentesek.
Az adagok mérete megfelelő, a bőségesen telepakolt tölcsér egy átlagos ember számára önmagában is laktató. Mind a húsos, mind a jackfruitos étel jól fűszerezett, a tölcsér is strapabíró. A tölcséres étel többféle ízesítésben is kapható, így szinte mindenki megtalálhatja a saját ízvilágát benne.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.