Az egyesült államokbeli Tupperware márka csődöt jelentett, mivel a vállalat eladásai meredeken csökkentek. Az élelmiszer-tárolókat gyártó cég közölte, hogy bírósági engedélyt fog kérni az üzlet értékesítésének megkezdéséhez, és a tevékenység folytatására törekszik – számolt be a BBC.
A 78 éves cég olyannyira az élelmiszer-tárolás szinonimájává vált, hogy sok háztartás a cég nevét használja, amikor bármilyen műanyag edényre akar utalni.
Annak ellenére, hogy az elmúlt években megpróbálta felfrissíteni termékeit, és igyekezett a fiatalabb fogyasztókat is megszólítani, nem sikerült kitűnnie a versenytársak közül. Tavaly a cég arra figyelmeztetett, hogy bedőlhet, hacsak nem tud gyorsan új forrásokat szerezni.
A cég részvényei több mint 50 százalékot estek ezen a héten, miután a hírek a Tupperware csődjéről szóltak.
A járvány alatti eladások rövid megugrása után, amikor egyre többen főztek otthon, a cég úgy látta, hogy a kereslet tovább csökken. A növekvő nyersanyagárak, a magasabb bérek és a szállítási költségek szintén felemésztették a haszonkulcsot.
Susannah Streeter, a Hargreaves Lansdown brit pénzügyi szolgáltató cég vezetője a BBC-nek úgy fogalmazott: „Már egy ideje vége a bulinak a Tupperware számára. A vásárlói szokások megváltozása következtében kiszorultak az ételhordók a divatból, mivel a fogyasztók kezdték leszoktatni magukat a műanyagfüggőségről, és környezettudatosabb módokat találtak az élelmiszerek tárolására” – tette hozzá.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.