BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok
null

A Volvo bivalyerős elektromos kamionnal dob kesztyűt a Teslának

Amíg a Tesla vacakol a Semivel, addig a Volvo gőzerővel dolgozik a minél nagyobb hatótávú elektromos kamionok fejlesztésén. A meglévő Volvo-paletta a jövő év közepétől egy 600 kilométer megtételére képes járművel bővül.

Jövő év derekától kerül kereskedelmi forgalomba a Volvo bivalyerős „hosszútávfutó” kamionja, az FH Electric sorozat legújabb tagjaként. Az elektromos haszonjármű egy feltöltéssel 600 kilométeres távolságot képes befutni a svéd vállalat teszteredményei szerint.

Volvo FH Electric
A környezettudatosság jegyében az Amazon már rendelkezik elektromos Volvo-flottával / Fotó: Anne Barth

Elődeihez képest az akkumulátorrekeszek optimális kihasználásával és szoftverfejlesztéssel tudtak még több kilométert kipréselni a kamionból, melyben olyan elektronikus tengelytechnológiát használnak, amely a motort, a sebességváltót és a tengelyt egy egységbe integrálja, növelve ezzel az akkumulátor kapacitását – írják közleményükben

A Volvo a politikusoktól is segítséget vár 

Ezzel a hatótávval az e-kamion már simán versenyképes tesz a közúti áruszállításban, nem véletlen, hogy hatalmas érdeklődés övezi a megjelenését. Az elektromos tehergépkocsik globális piacvezetőjének számító Volvo Trucks termékfelelőse, Jan Hjelmgren szerint azonban innentől 

az egyes államoknak is hozzá kell tenniük a maguk részét, azaz támogatniuk kell a zéró emissziós kamionok forgalmazását és használatát. 

És nemcsak a klímavédelem és az elavult járműpark korszerűsítése szempontjából fontos az állami támogatás, hanem a teherautók iránti igény pandémiát követő bő kétéves felívelését követő idei visszaesésének kezelésében is. 

Túl drága még az e-kamion

Az ágazat tavaly, a beszállítói láncok teljes helyreállásának köszönhetően másfél évtizedes értékesítési csúcsra ért Európában. Az elektromos átállás központi támogatásának csökkenése miatt az új generációs kamionok magasabb áruk miatt versenyhátrányba kerülnek, holott az árkülönbség eltüntetésében, legalábbis csökkentésében a politikára komoly szerep hárul(na). 

Kétségtelen, hogy az elektromos kamionok 250-400 ezer euró, azaz 98,9 millió és 157,4 millió forint közötti árukkal jóval drágábbak a dízelmotorosokhoz képest – jegyzi meg a Reuters.

A Volvo FH sorozatában az integrált hajtáslánc alkalmazásával és optimalizálásával fokozták a teljesítményt / Lars Ardarve www.ardarve.se

A Volvo Trucks piacvezető a közép- és nehézkategóriás elektromos teherautók piacán, kínálatában nyolc sorozatgyártású akkumulátoros elektromos jármű szerepel. Sokoldalúságuknak köszönhetően a városi áruszállítás

  • a regionális áruterítés,
  • az építőipar,
  • a hulladékkezelés
  • és hamarosan a hosszú távú fuvarfeladatok területén

 is komoly tényezőként tekinthetnek rájuk. 

A svéd gyártó eddig a világ 46 országában összesen több mint 3800 elektromos teherautót adott át megrendelőinek.

A Volvo Truckshoz kapcsolódó hír, hogy a svédek Monterrey-t választották új észak-amerikai teherautógyáruk helyszínéül. A 700 millió dolláros nagyberuházás eredményeként 2026-ban gördülhetnek ki a gyárkapun az első mexikói kamionjaik.

 

Ajánlott videók

Továbbiak

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.