BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok
20240221_byd_001_VZ

A BYD újabb rekordot döntött, a hibridek most is taroltak

Az új generációs autók kínai világelsőjének termelése egyre jobban eltolódik a tölthető hibridek irányába – az elektromos autók rovására. A BYD szeptemberben tovább javította a statisztikáját, és közelebb került a négymilliós idei értékesítési darabszám eléréséhez.

Abban lassan már semmi meglepetés sincs, hogy a BYD újabb havi értékesítési rekordot döntött, hiszen ezt teszi immár sorozatban a hetedik hónapja. Sokkal izgalmasabb kérdés, hogy a szeptember elején történt affér, ami az éves terv 400 ezer autóval történő megnövelése és a négymilliós álomhatár idei elérése körül bontakozott ki, kinek az igazával zárul. 

BYD 
20240221_byd_001_VZ
A nálunk is kapható BYD Dolphinból 20 346 darabot értékesítettek szeptemberben / Fotó: Vémi Zoltán / Világgazdaság

A Morgan Stanley kínai autópiaci szakértője, Tim Hsiao egy BYD-nél tartott elemzői tájékoztatón látott-láthatott egy olyan grafikont, amely a 2024-es célt négymilliósra húzta fel, s ezt közzé is tette. Egy napra rá Li Jung-fej, a BYD márkaépítésért és PR-ért felelős vezérigazgatója egy Weibo-posztjában cáfolta, hogy lenne ilyen tervmódosítás. 

BYD: vajon meglesz-e az idén a négymillió? 

Akkor elindult a számolgatás, hogy a BYD-nek az év utolsó négy hónapjában havi 420 ezer autót kellene értékesítenie az ominózus négymillióhoz. 

S láss csodát: a cég szeptemberben hozta is a megkívánt átlagot: 419 426 járművet értékesített, 

átadva a múltnak az augusztusi 373 ezres korábbi rekordot. Ez havi alapon 12,4 százalékos plusz, az egy évvel korábbihoz képest pedig 45,9 százalékos előrelépés.

A Szegeden és Törökországban óriásgyárat építő BYD három szegmensben érdekelt

  • a haszonjárműgyártásban,
  • az elektromosautó-gyártásban
  • és a tölthető hibridek gyártásában.

Emellett egyben a világ második legnagyobb akkumulátorgyártója is. Az elektromos buszok és teherautók egyelőre kis tételben készülnek a BYD-nél, szeptemberben például 1823 darabot adtak el, ez havi alapon 12,1 százalékos bővülés. 

A BYD havi autóeladásai
2024. szeptember
 

A már csak az uniós védővámok miatt is kiemelten figyelt, tisztán elektromos autóknál is nőtt a forgalom, bár a havi 11,1, illetve az éves 9,1 százalékos plusz, amivel 164 956 darabra tolták fel a szeptemberi darabszámot, ellentmondani látszik a villanyautók iránti csökkenő globális keresletnek, aminek a BYD eddig sikeresen ellenállt – szemben európai, főleg német és olasz riválisaival.

A hibrideket viszik, mint a cukrot

Ami igazán szembeötlő, az a tölthető hibridek (PHEV) dinamikus előretörése a vállalati portfólión belül. Szeptemberben 252 647 darab hibrid kelt el, ez éves alapon 86,2 százalékos, robusztus bővülés, míg augusztushoz képest 13,6 százalékos volt a fejlődés. A BYD 2022 márciusban állt le a robbanómotoros autók gyártásával, azóta csak villanyautókat és PHEV-eket szerelnek össze.

Ami az exportot illeti, a cég nem áll rosszul, de nem is villog. 

Szeptemberben 33 012 autót szállított külföldre, 5 százalékkal többet, mint augusztusban, és 17 százalékkal többet, mint tavaly szeptemberben. 

Mint arról beszámoltunk , az unióba irányuló kínai villanyautó-export éves alapon a felére zuhant augusztusban, de a BYD itt is erősíteni tudott. Igaz, az első hely eléréséhez 3329 jármű eladása is elegendő volt. A BYD autóit 17 százalékos büntetővámmal sújtja július óta az Európai Unió.

Már hajóflottája is van a BYD-nek az autóexporthoz

A januári első fecske párt kapott: a világelső új generációs autógyártó tengeri járműexportját már két óriáshajó szolgálja. A cég saját tulajdonában lévő BYD Hefei gyomrában hétezer autó fér el, de a kínai–EU vámvita miatt kérdéses, milyen sűrű vendég lesz majd az európai kikötőkben.


 

 

Ajánlott videók

Továbbiak

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.