BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Kiderült, miért nincs elég utasszállító a légitársaságok flottáiban

A GE Aerospace szerint a beszállítói hibájából nem szállít időben sugárhajtóműveket az Airbusnak és a Boeingnak, ami miatt a légitársaságoknak többet kell várniuk a flottájuk bővítésére. A General Electric Aerospace még csak az ellátási lánc problémáinak feltárásán dolgozik, és nem tudja, hogy mikorra állhat helyre a repülőgépgyártók szállítása.

A légitársaságok kereslete rekordszintre nőtt az utasszállító repülőgépek iránt. A trend sok fejtörést okoz a világ két legnagyobb repülőgépgyártójának, a Boeingnak és az Airbusnak. A gyártók nem tudják megfelelőképpen növelni a kínálatukat a kereslet kielégítésére, aminek okai közt szerepel, hogy nem kapnak időben alkatrészeket a partnereiktől. Az egyik ilyen a General Electric Aerospace.

General Electric Aerospace
A General Electric Aerospace gyárt sugárhajtóműveket a Boeingnak / Fotó: AFP

Tulajdonképpen az ellátási láncunk körülbelül 15 beszállítójának a hiányos szállítása miatt késünk mi is a szállításokkal. Ötszázötven mérnökünk együtt dolgozik ezekkel a beszállítókkal a szűk keresztmetszetek és a korlátok azonosításán, valamint a problémák megoldásán 

– nyilatkozta Larry Culp, a GE Aerospace vezérigazgatója a Bloombergnek hétfőn. Arra nem adott választ, hogy mikorra oldhatják meg a beszállítói lánc problémáit.

Culp ugyanakkor felhívta a figyelmet arra, hogy a sugárhajtóművek leszállítása után 20-30 éven át nyújtanak melléjük szolgáltatásokat, pótlásokat, javításokat, „amelyek kritikus részét képezik annak, amit a légitársaságoknak végzünk”. Az igazgató kiemelte, hogy prioritásként kezelik, hogy az ellátási láncba ne kerülhessenek hamisított alkatrészek.

A Boeing esetében a késedelmes szállítás hátterében nemcsak alkatrészhiány, hanem munkaerőhiány is húzódik főként azért, mert az Egyesült Államokban rendszeresen sztrájkolnak a dolgozói.

A vezető a légi közlekedési ipar kilátásai kapcsán annak ellenére optimista, hogy a GE Aerospace a harmadik negyedévre vonatkozóan a Wall Street várakozásaitól elmaradó eladásokról számolt be egy hete. Igaz, a vállalat egyúttal növelte az egész évre vonatkozó nyereség- és rendelkezésre álló cash flow előrejelzését.

A General Electric Aerospace alatt működik a veresegyházi repülőgép-alkatrészgyár és alkatrészjavító bázis

Új néven és szervezetben működnek a veresegyházi GE-gyárak

Hatalmas átalakuláson ment át az amerikai GE felépítése, a változás természetesen érinti az óriásvállalat érdekeltségeit is. A több magyarországi GE-telephelyből kettő Veresegyházon működik, már új néven.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.