BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Kiderült, miért nincs elég utasszállító a légitársaságok flottáiban

A GE Aerospace szerint a beszállítói hibájából nem szállít időben sugárhajtóműveket az Airbusnak és a Boeingnak, ami miatt a légitársaságoknak többet kell várniuk a flottájuk bővítésére. A General Electric Aerospace még csak az ellátási lánc problémáinak feltárásán dolgozik, és nem tudja, hogy mikorra állhat helyre a repülőgépgyártók szállítása.

A légitársaságok kereslete rekordszintre nőtt az utasszállító repülőgépek iránt. A trend sok fejtörést okoz a világ két legnagyobb repülőgépgyártójának, a Boeingnak és az Airbusnak. A gyártók nem tudják megfelelőképpen növelni a kínálatukat a kereslet kielégítésére, aminek okai közt szerepel, hogy nem kapnak időben alkatrészeket a partnereiktől. Az egyik ilyen a General Electric Aerospace.

General Electric Aerospace
A General Electric Aerospace gyárt sugárhajtóműveket a Boeingnak / Fotó: AFP

Tulajdonképpen az ellátási láncunk körülbelül 15 beszállítójának a hiányos szállítása miatt késünk mi is a szállításokkal. Ötszázötven mérnökünk együtt dolgozik ezekkel a beszállítókkal a szűk keresztmetszetek és a korlátok azonosításán, valamint a problémák megoldásán 

– nyilatkozta Larry Culp, a GE Aerospace vezérigazgatója a Bloombergnek hétfőn. Arra nem adott választ, hogy mikorra oldhatják meg a beszállítói lánc problémáit.

Culp ugyanakkor felhívta a figyelmet arra, hogy a sugárhajtóművek leszállítása után 20-30 éven át nyújtanak melléjük szolgáltatásokat, pótlásokat, javításokat, „amelyek kritikus részét képezik annak, amit a légitársaságoknak végzünk”. Az igazgató kiemelte, hogy prioritásként kezelik, hogy az ellátási láncba ne kerülhessenek hamisított alkatrészek.

A Boeing esetében a késedelmes szállítás hátterében nemcsak alkatrészhiány, hanem munkaerőhiány is húzódik főként azért, mert az Egyesült Államokban rendszeresen sztrájkolnak a dolgozói.

A vezető a légi közlekedési ipar kilátásai kapcsán annak ellenére optimista, hogy a GE Aerospace a harmadik negyedévre vonatkozóan a Wall Street várakozásaitól elmaradó eladásokról számolt be egy hete. Igaz, a vállalat egyúttal növelte az egész évre vonatkozó nyereség- és rendelkezésre álló cash flow előrejelzését.

A General Electric Aerospace alatt működik a veresegyházi repülőgép-alkatrészgyár és alkatrészjavító bázis

Új néven és szervezetben működnek a veresegyházi GE-gyárak

Hatalmas átalakuláson ment át az amerikai GE felépítése, a változás természetesen érinti az óriásvállalat érdekeltségeit is. A több magyarországi GE-telephelyből kettő Veresegyházon működik, már új néven.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.