BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Most sok nassoló örülhet: sokkal több csipsz kerül a zacskókba

A PepsiCo közölte, hogy egyes csipszeit sokkal nagyobb kiszerelésben értékesíti majd a boltokban.

A Pepsi vállalat növeli a céghez tartozó egyes csipsztermékeinek mennyiségét, miután tavaly az Egyesült Államokban többször megkapta azt a vádat, hogy a termékeinek a kiszerelését jelentősen visszavágta, azonban az árakat nem csökkentette – számolt be a Fox Business.

USA Grocery Products
A PepsiCo közölte, hogy egyes csipszeit nagyobb kiszerelésben értékesíti. / Fotó: NurPhoto / AFP

A vállalat múlt heti beszámolójában a PepsiCo vezérigazgatója, Ramon Laguarta elmondta, hogy az élelmiszer- és italgyártó óriás 20 százalékkal nagyobb kiszerelésű Tostitost és Doritost dob ​​majd piaca. A lépés azután történt, hogy a Pepsi meglepetésszerű bevételcsökkenésről számolt be a harmadik negyedévben, és csökkentette éves előrejelzését, mivel 

Észak-Amerikában az olcsóbb saját márkás termékeket választják a fogyasztók, nem pedig a Pepsihez tartozó üdítőitalokat vagy sós rágcsálnivalókat.

„Az inflációs nyomás és a magasabb hitelfelvételi költségek halmozott hatásai az elmúlt néhány évben továbbra is hatással voltak a fogyasztói költségvetésre és a költési szokásokra” – fogalmazott Laguarta. 

Korábban a Világgazdaság is megírta, hogy a vállalat, amelynek márkái közé tartozik Pepsi Cola, a Mountain Dew, a 7up és a Lays, arra számít, hogy a 2024-es pénzügyi évre az eladások alacsony egy számjegyű növekedést fognak elérni, szemben a korábban előrejelzett 4 százalékkal.

Több snackmárkát, köztük a Frito-Layt birtokló Pepsit tavaly kérte a francia Carrefour áruházlánc, hogy ne csökkentse egyes termékek mennyiségét. A Carrefour elmondta, hogy a PepsiCo által gyártott, cukormentes, őszibarack ízű Lipton Ice Tea üvegét például 1,5 literről 1,25 literre zsugorította, közben 40 százalékkal drágult a literenkénti ára. 

A francia üzletlánc az egyike volt a nagy márkák kihívójának, így üzleteiben az úgynevezett zsugorinfláció – amikor az áremelés helyett a termék kiszerelését csökkentik – jelenségére is felhívta a vásárlók figyelmét.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.