A Stellantis márkakereskedőit tömörítő szövetség elcsúsztatná az uniós kibocsátási normák 2025-re előírt szigorítását, most Ursula von der Leyennek küldött levelükben azt írják, hogy a jelen helyzetben az emissziós normák szigorítása és a be nem tartásuk esetére kilátásba helyezett horribilis bírságok ártanának az amúgy is komoly kihívásokkal küzdő európai autóiparnak.
Miután az autógyártók számára az EU flottaszinten írja elő az emissziós normákat – szén-dioxid esetében jövőre ez 90 gramm kilométerenként –, a gyártók a zéró károsanyag-kibocsátású elektromos és tölthető (plug-in) hibridek járművek értékesítését favorizálják, erre ösztökélik a kereskedőiket.
Ezzel viszont az a baj, hogy az európai választék még mindig szegényes, emiatt és az állami vásárlási támogatások kivezetése vagy csökkentése miatt a villanyautók árban sem igazán versenyképesek, s a vásárlók inkább a robbanómotoros változatokat keresik. A kereskedőknek jellemzően minden rábeszélő képességük latba vetése is kevés ahhoz, hogy a rábírják a potenciális vevőjüket az elektromos autók vásárlására. Ezért fordultak Brüsszelhez
Napi kapcsolatban állunk a végfelhasználókkal, akik gyakran elutasítják az elektromos járműveket az árral, a hatótávolsággal és a hozzáférhetőséggel kapcsolatos aggályok miatt. Ez ellenérdekeltséget szül az általunk képviselt gyártó és közöttünk– hangsúlyozzák a dílerek.
És aggályaikkal nincsenek egyedül, a hazai rivális Renault-konszern is az emissziós szabályozás halasztását kezdeményezte. A 2025-ös flottacélok eléréséhez számukra is kulcsfontosságú lesz az eddigieknél sokkal több elektromos jármű értékesítése. A Renault vezérigazgatója, Luca de Meo a múlt hónapban azt mondta, hogy
az európai autógyártók együttesen akár 15 milliárd eurónyi bírsággal is szembesülhetnek a 2025-re vonatkozó szigorúbb kibocsátási célok áthágása miatt.
A járműipar érdekképviselete, az Európai Autógyártók Szövetsége (ACEA) is „sürgős cselekvésre” szólított fel – még a szabályok bevezetése előtt.
Érdekesség, hogy kakukktojásként épp a Stellantis kardoskodik az új normák bevezetése mellett, az épp posztja megőrzéséért küzdő Carlos Tavares vezérigazgató biztos benne, hogy az autógyártó csoport képes lesz hozni flotta szinten a határértékeket. Szeptemberben Tavares azt mondta, hogy most már szürreális lenne a lefektetett szabályokon változtatni – írja a Bloomberg.
A Stellantis sajtófőnöke révén válaszolt a kereskedői aggályokra, szelídebb húrokat pengetve megjegyezte, hogy büszkék arra, hogy dílereikkel egy csapatot alkotva küzdenek a globális felmelegedés ellen, s módot lát arra, hogy közösen meghatározzanak egy olyan értékesítési mixet, amely emissziós célok teljesítése mellett tekintettel van a kereskedők profitérdekeire is.
Újabb autógyártó óriás sokkolta a részvényeseit
Sorra jönnek a profitfigyelmeztetések a német autóipar nagyjaitól, hozzájuk csatlakozott most a Stellantis. Az autógyártó Kína mellett a saját nehézségeire, a túltermelési válságra hivatkozva nyereségének durva csökkenésére figyelmeztette a részvényeseket. A válasz nem maradt el.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.