Működni látszik Bjorn Gulden Adidas-vezér újjászületési terve, legalábbis erről árulkodnak a cég harmadik negyedévről közzétett eredményei, amely a legtöbb régióban erőteljes növekedést mutatnak.
A német sportszergyártó keddi közlése szerint Észak-Amerikán kívül mindenhol két számjegyű növekedést produkált a vállalat. Az amerikai eredményeket ugyanis a Yeezy cipők csökkenő eladásai még mindig visszahúzzák. A cég működési nyeresége 598 millió euróra nőtt az egy évvel korábbi 409 millió euróról.
A hónap során az Adidas már megemelte éves profitcélját, immár harmadszorra, köszönhetően a retró sneakerek iránti kereslet fellendülésének – idézi fel a Bloomberg. A cég így már 1,2 milliárd eurós működési nyereséggel számol idén, míg legutóbbi jóslata még csak mintegy 1 milliárd euróról szólt.
Gulden tavaly januárban vette át a cég vezetését, nem sokkal azután, hogy az Adidas megszüntette együttműködését az ekkor már csak Ye nevet használó Kanye Westtel. Az új vezérigazgató az olyan retró termékekre alapozta a cég szerencséjének visszafordítását, mint a Samba vagy Gazelle cipők, és bejött a számítása. A cég részvényei is jobban szerepeltek, mint a rivális Puma papírjai, ám az iparágban továbbra is a Nike a piacvezető, minden baja ellenére.
Az Adidas részvényei idén 16 százalékot emelkedtek, míg mind a Nike, mind a Puma vesztett az értékéből.
Gulden szerint minden régió, eladási csatorna és termékrészleg növekszik, még az eladások 7 százalékos csökkenését jelző Észak-Amerika is, ha nem számolunk a Yeezy márkával. A vállalat folytatja a Yeezy készletek kiárusítását, ami mintegy 50 millió euróval járult hozzá a harmadik negyedév nyereségéhez, ám a negyedik negyedévben erre már nem lehet számítani az Adidas szerint.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.