Rengeteg olyan, mindenki által ismert nagyvállalat létezik, melyek a kezdetekkor teljes más portfólióval működött alapításakor. Sok cég esetében a sors vagy az üzleti érzék úgy hozta, hogy egy másik termékkel, szolgáltatással futott be és tett szert világhírnévre.
A Nokia története 1865-ben kezdődött, amikor Frederik Idestam bányászati mérnök cellulóz-feldolgozó üzemet alapított a délnyugat-finnországi Tampere városa melletti Tammerkoski patak mentén, és
papírgyártásba fogott.
Idestam jó barátja, Leo Mechelin segítségével 1871-ben átalakította a cégét részvénytársasággá, és átnevezte Nokia Companynek, amely néven ma is ismerjük.
Még 1898-ban Eduard Polón megalapította a Finn Kaucsuk Műveket, amely gumicsizmákat és hasonló termékeket gyártott, és amely később a Nokia gumi üzletága lett. Az 1912-ben alapított Finn Kábel Művek, amely telefonokat, telegráfokat és elektromos kábeleket készített pedig a Nokia kábel és elektronikai iparát alapozta meg.
Az 1922 óta egy kézben lévő három cég 1967-ben új ipari konglomerátummá egyesült Nokia Corporation néven, megalapozva ezzel a Nokia jövőjét, mint multinacionális vállalat. Az új cég több iparágban is részt vett, termelt papírtermékeket, autó- és kerékpárgumit, lábbeliket, kommunikációs kábeleket, televíziókészüléket, személyi számítógépet, villamosenergia-termelő berendezéseket, műanyagot, alumíniumot és vegyszereket.
Végül az 1990-es években a vállalat úgy döntött, maga mögött hagyja a fogyasztói elektronikát, és a telekommunikáció leggyorsabban fejlődő szegmenseire koncentrál. Az 1990-es évek során a Nokia fokozatosan leépítette az összes nem telekommunikációval foglalkozó üzletágát.
Szinte naponta találkozunk a Samsung okoseszközeivel: mobiltelefonnal, televízióval, monitorral, háztartási készülékkel vagy nyomtatóval. Kevesen tudják azonban, hogy a céget 1938-ban Lee Byung mint helyi érdekeltségű élelmiszerboltként alapította. Mindössze 40 fős alkalmazotti gárdájával Lee az ügyfeleknek
kínált. Lee-nek, amikor lehetősége adódott egy gyapjú feldolgozó üzem építésére, úgy döntött, hogy Daegu városában megépíti Korea legnagyobb ilyen jellegű üzemét. A cégnek jól ment, ezért nem telt el sok idő és működésének székhelyét áthelyezte a fővárosba, Szöulba. A Samsung cég működésének első három évtizedét az élelmiszer- és textiliparnak, biztosításoknak és áru értékesítésének szentelte.
A befektetések diverzifikálása jó stratégiának bizonyult, ezért nem meglepő, hogy a cég a 60-as évek végén elkezdett befektetni az elektronikus eszközökbe és pár évvel később a hajóépítésbe. Ezután következett a hirtelen növekedés. A kis szárított hal és tészta árusból egy olyan cég jött létre, aminek a logójával hamarosan messze, Korea határain túl is megismerkedtek az emberek. Ma a becslések alapján a vállalat értéke 326 milliárd dollár.
Ole Kirk Christiansen asztalosmester 1932-ben alapította meg vállalkozását a dániai Billund községében. A cég fajátékokat gyártott és két évvel később vette fel a „Lego” nevet, amely a dán „leg godt!” kifejezésből származik, ami azt jelenti: „játssz jól!”. A cég 1947 után kezdett a ma is ismert műanyagból játékokat készíteni pénzügyi okokból. A legfőbb újdonság egy friss eljárás volt, ezzel pedig az egészen kis gyermekek is könnyen össze tudták illeszteni úgy, hogy ne essenek szét, de könnyen szét lehessen őket szedni.
Az emberek eleinte úgy gondolták, hogy a műanyag játékok sohasem tudják felváltani a fából készülteket. Az igazi áttörés akkor jött, amikor az alapító fia, Godtfred Kirk Christiansen lett a Lego Group igazgatóhelyettese. Az ő javaslatára vizsgálták felül a kockák összekapcsolódását. 1958-ban született meg az igazi Lego, aminek a minőségével már elégedett lehetett mind a vásárló, mind a gyártó. Sikerességét bizonyítja, hogy 50 év után az akkori elemekkel a ma gyártottak is kompatibilisek.
Az 1600-as évek végén az Európában dúló háborúk miatt Svédországban is jelentős mértékben nőtt a fegyvergyártás. A gyártási folyamathoz vízenergiára volt szükség, ezért 1689-ben a dél-svédországi Huskvarna (abban az időben Husqvarnaként betűzött) városban található vízesések mellett egy fúróüzemet hoztak létre, ahol még ma is számos terméket gyártanak.
A fegyverek iránti igény csökkenése miatt a vállalat lehetőséget kapott arra, hogy a fegyverek gyártásából származó precíziós mérnöki ismeretek alkalmazásával újfajta termékeket kezdjen gyártani, mint például varrógépeket, vadászfegyvereket, fafűtéses tűzhelyeket, darálógépeket, kerékpárokat, motorkerékpárokat, gázkályhákat, mikrohullámú sütőket és még sok más dolgot.
Amikor a Husqvarna fegyverszerződése véget ért, és a vállalat úgy döntött, hogy több új ágazatban is piacra lép. Ez egy nagyon innovatív és ambiciózus időszak kezdete volt, amikor számos új termékeket mutattak be, mint például
Az Elektrolux még mindig értékesít háztartási berendezéseket az északi országokban, a varrógépek pedig már az SVP Worldwide részét képezik, 1903 pedig beköszönt a motorkerékpárok korszaka.
Az 1900-as években már láncfűrészeket kezdenek gyártani, manapság emellett már akkumulátoros önvezető fűnyíróik a világ legnagyobb stadionjaiban is működnek.
Öngól lenne nem használni a robotfűnyírókat a stadionokban
A vásárlók egyre inkább a prémium, automatizált megoldásokat keresik a kertápolásban is. Az okosszenzorok és adatvezérelt rendszerek révén olyan precíz és időtakarékos megoldások is elérhetők a kertekben, melyek csökkentik az emberi munka igényét.
John Stith Pemberton gyógyszerész-doktor 1885-ben megalkotta a kokalevél-kivonatból és kóladióból készült szirup formulát, aminek az volt a célja, hogy segítsen
ellen. Szirupját egy helyi gyógyszertárba vitte Atlantában, Georgia államban, ahol a receptet szénsavas vízzel keverték össze, és az italt gyógytonikként adták el.
Könyvelője, Frank Robinson az eredeti formula összetevői alapján találta ki a „Coca-Cola” nevet. Úgy gondolta, hogy a kettős C jobban nézne ki a reklámozásban. Pemberton végül 1888-ban eladta tápszerének jogait. Gyógyszerésztársa, Griggs Candler volt az, aki védjeggyel védte le a nevet, elkezdte palackozni és üdítőitalként árulni az egykori gyógytonikot. Így született meg a Coca-Cola Birodalom.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.