Idén már másodszor csökkentette várható éves forgalmi előrejelzését a magyarországi gyártóbázissal is rendelkező Continental. A német autóipari beszállító-óriás az európai és az észak-amerikai járműipari megrendelések visszaesését okolta ezért, majd a korábbi, 40–42,5 milliárd eurós sávból a 39,5–42 milliárdosba húzta le az üzleti évre vonatkozó bevételi célszámát.
Mivel az év végét már közelről látják, ezzel nagy kockázatot nem vállaltak. Az ezt megelőző, augusztusi korrekcióban az európai személyautó-kereslet gyengülése mellett az amerikai autósok gumicserélési szokásainak változását, azaz a csereciklus meghosszabbodását okolták az alacsonyabb fogalomért.
A hétfő reggel közzétett harmadik negyedéves gyorsjelentésükben 9,83 milliárd eurós konszolidált árbevételt tüntettek fel, ami csak 4 százalékkal kisebb az egy évvel korábbinál. Az első kilenc hónapban 4,4 százalékos volt a csökkenés, és 29,64 milliárd eurós a bevétel.
A profittermelésben viszont jeleskedett a Continental,
miután a harmadik negyedévben az LSEG elemzői konszenzusánál jobb eredményt tudott felmutatni. Méghozzá 11 százalékkal, ami nem csekély különbség. A 873 milliós eurós korrigált üzemi eredmény harmadával nagyobb az előző évinél – az viszont kiugró eredménynek számít, hiszen a kilenchavi összesített adatnál csak az 1,77 milliárdos, 3,3 százalékos éves növekményt jelentő tétel szerepel. A Continental csoport három ága,
közül a kereslet visszaesésével küzdő járműipari üzletággal vannak súlyos problémák, amelyeken átszervezésekkel, elbocsátásokkal és más költségcsökkentő intézkedésekkel próbál kezelni Európa egyik vezető járműipari beszállítója. Emellett a mintegy százezer embert foglalkoztató üzletág leválasztását és esetleges tőzsdére vitelét is tervezik – írja a Reuters.
Az autóipari üzletág jó úton halad afelé, hogy 2025 végéig teljesítse a kiváláshoz szükséges követelményeket, a lehetőségek értékelése azonban még folyamatban van
– mutatott rá közleményében Nikolai Setzer vezérigazgató, hozzátéve, hogy nem számítanak az ipari üzletág, a ContiTech fellendülésére sem az idei negyedik negyedévben.
Az ipari konglomerátum egyébként szeptember végén 194 961 embernek adott munkát, az egy évvel korábbi állapothoz képest ez 8632 fős karcsúsítást jelent az állományban.
A nagy német ipari beszállítók közül a Continental, a Robert Bosch és a ZF Friedrichshafen csökkenti kiadásait, hogy megbirkózzon az autóipar visszaesésével. Kiemelt ügyfeleik, köztük a Volkswagen és a Mercedes-Benz a visszafogott keresletre reagálva lassítják az elektromos átállás folyamatát, s ez az új technológiákba előrelátóan beruházó beszállítókat is igencsak megterheli.
A Bosch és a ZF együttesen több mint 20 ezer munkahely leépítését tervezi, míg a Schaeffler a múlt héten közölte, hogy két telephely bezárását és 4700 dolgozó elküldését vagy áthelyezését tervezi Európában, hogy pénzt takarítson meg. Az iparág vezetői a magas energiaárakat és a túltengő bürokráciát okolják a gyártás kivonásáért Európa legnagyobb gazdaságából.
A Continental részvényárfolyama a frankfurti kereskedés első perceiben 8 százalékos erősödést produkált, jelezve, hogy a befektetők az idén jobbára szenvedő cégben még bőven látnak fantáziát.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.