A Disney tovább terjeszkedik, ezúttal a tengeren: decemberben vízre bocsátják a legújabb óceánjárójukat, ennek kapcsán Josh D’Amaro, a vezérigazgatói szék egyik legesélyesebb várományosa ambiciózus tervekről is beszámolt. A Disney Cruise Line 1998-as indulásával a Disney jelentős változást hozott a tengerjáró hajók piacán, és új kategóriát teremtett: a családi hajózást. A flotta legújabb tagja, a Disney Treasure december 21-én indul első útjára.
Josh D’Amaro a Disney Experiences elnökeként a vidámparkok és a tengerjárók ágazatáért felel, ennek felfuttatása és sikerei pedig erősítik pozícióját a vezérigazgatói székért való harcban. „Amikor elindítottuk a hajózási üzletágat, gyakorlatilag megteremtettük a családi hajózás piacát. Minden tíz vendégből négy azt mondja, hogy kizárólag a Disney miatt választottak tengeri úti célt” – mondta D’Amaro a Disney Treasure ünnepségén. Az elnök arról is beszélt, hogy
a Disney meg akarja duplázni az óceánjárók számát.
A Disney Cruise Line jelenleg hat hajóval működik, de a flotta gyors ütemben bővül:
Ez a bővítési terv nem csupán a flottaméret növelésére irányul, hanem a Disney márka globális elterjesztésére is, különösen olyan piacokon, ahol nincsenek Disney vidámparkok. A jövőbeni tervek közé tartozik, hogy jobban bevonzzák az ázsiai vendégeket – számolt be a Forbes. D’Amaro elmondása szerint Szingapúrban és térségében 3,5 milliárd háztartás található, ebből körülbelül 300 millió olyan jövedelemszintű család van, akik számára a Disney hajóutak vonzók lehetnek. Hasonló a helyzet Japánnal:
a Disney szoros partnerséget ápol az Oriental Land Companyval, és D’Amaro szerint Japán piaca különösen nyitott a Disney termékei iránt.
Bár a Disney Cruise Line globális viszonylatban kicsinek számít, jelentős hatást gyakorol az iparágra: a cég a világ tengerjáró piacának mindössze 2,5 százalékát képviseli, és 5 százalékot a floridai és karibi utak piacán. A 2024-es pénzügyi évben a flotta öt hajója 98 százalékos kihasználtsággal működött. A hajózás az egyik legmagasabb vendégértékeléssel bíró üzletág a Disney portfóliójában, és két számjegyű megtérülést generál a részvényesek számára.
Josh D’Amaro szerint az új hajók nem csupán szórakozást nyújtanak, hanem a Disney márkát is népszerűsítik világszerte. A Disney Cruise Line ambiciózus tervei és eredményei alapján a vállalat hosszú távon stabilan bővül, miközben megőrzi azt az alapvető célkitűzését, hogy kivételes élményt nyújtson vendégeinek a világ legjobb történeteivel.
A Disney javában keresi vezérigazgatójának, Bob Igernek az utódját. Már korábban említettek esélyes jelölteket, most viszont egy külsős neve is felmerült, aki már rányomta bélyegét a szórakoztatóiparra – ő nem más, mint Andrew Wilson, az Electronic Arts (EA) videójáték-kiadó vezérigazgatója. A Disney múlt hónapban közölte, hogy Iger utódját 2026 elején jelentik be. A korábban belső versenynek tűnő folyamat, amely négy tapasztalt Disney-vezető között zajlott, most nyitottabbá válhat.
A Disney és az Electronic Arts vezére, Wilson, az elmúlt években többször is dolgozott együtt.
A Disney korábban kijelentette, hogy a videójátékok fontos növekedési területet jelentenek a vállalat számára, emiatt pedig iparági tapasztalata miatt jó esélyei lehetnek Wilsonnak.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.