A flakonvisszaváltó rendszert is üzemeltető százhalombattai vállalkozás, a Biobubi 2019-es indulása óta mára országos ismertségnek örvend. Háromfai Balázs és felesége fenntartható és hatékony tisztítószerek értékesítésével foglalkozik.
A sikert megalapozó vízkőoldó mellett folyamatosan nő a biológiailag lebomló anyagokból készült termékek palettája:
is helyet kapott a webshopjukban.
A történet pikantériája, hogy Háromfai Balázs még csak 28 éves, de már az egyik legizgalmasabb magyar cég, a Biobubi tulajdonosa. Fiatal kora óta a környezet megóvása és a vállalkozószellem hajtja, ennek jegyében a gimnázium után környezetbarát autókozmetikával kezdett foglalkozni, majd egy müzlicsomagoló kisüzemmel próbálkozott, és időközben kiforrott benne a gondolat:
mi lenne, ha olyan környezetbarát takarítószereket árusítana, melyeknek a csomagolóanyagát is a lehető legzöldebben kezelnék.
A vásárlók visszaküldenék neki a flakonokat, ő pedig újratöltené őket, a rongálódott darabokat meg egy feldolgozóban tennék újrahasználhatóvá, ami tovább csökkenti a környezetterhelést.
„Felmértük, van-e bármekkora fizetőképes kereslet arra, hogy Érden és környékén az emberek visszaváltható palackba töltött, környezetbarát tisztítószert vegyenek. Több mint 50 megrendelés értekezett úgy, hogy a termékeket még le sem gyártották. Ez ugyan szép eredmény, de eltörpül a mostani, havi 5-6 ezres megrendelésszám, és az immár országos kiszállítás mellett.
A marketinggel elejétől fogva én foglalkozom: megtanultam kezelni néhány grafikai programot, és online hirdetéseket terveztem. Felvettem némi személyi kölcsönt, valamint a párom, aki most már a feleségem, a diákhitelét is beforgatta
– mondta a Biobubi alapítója.
Eleinte kizárólag autóval szállították házhoz a hulladékmentes tisztítószereket, idővel aztán átálltak a webshopra, és most már a termékek több mint 90 százalékát ott adják el. Az ablaktisztítótól a (fel)mosó- és mosogatószereken át a szappanokig a tisztítószerek széles skáláját kínálja a Biobubi. A termékek a nagy fuvarozók segítségével jutnak el az ország minden szegletébe, és akár csomagolásmentes házhozszállítás is választható, mindamellett, hogy a futárokkal és a csomagautomatákkal is visszaküldhetők a kiürült flakonok.
A Biobubi töretlenül növekszik a tisztítószerek piacán, köszönhetően hatékony termékeiknek. A környezetbarát áruk mellett a másik ütőkártyájuk egyértelműen a már említett visszaküldős rendszer. A kiürült flakonokat a vásárlók a Biobubi kontójára csomagküldőszolgálattal is visszajuttathatják a cégnek, mely a palackok egy részét tisztítva újratölti, és ami erre nem alkalmas, azt regranuláltatja, majd újra használatba helyezi. A vásárlók ezáltal egy olyan tisztítószert kapnak, amelynek a beltartalma célszerű használat esetén nem árt a környezetnek, továbbá a visszaküldött palackok is a zöld körforgásban maradnak, ami szintén a természetet óvja a felesleges csomagolóanyagoktól.
„A kulcsszó a kompromisszummentes fenntarthatóság. Emberek tömegei szívesen használnak környezetbarát terméket, ha ez nem jár fáradsággal, komolyabb anyagi ráfordítással. Akik a Biobubit választják, nem kell kompromisszumot vállalniuk. Elég összegyűjteni a falkonokat, amiket mi saját költségen elszállítunk – mondja Háromfai Balázs. Az is látszik, hogy vásárlóik zömében ökotudatosak: több mint 80 százalékuk visszaküldi a flakonokat, heti több száz kilónyi műanyagtól mentesítve ezzel a környezetet.
A garázsból induló Biobubi kezdeti, néhány milliós árbevétele ütemesen nő, 2024-ben már 700 millió forintos forgalmat várnak.
Háromfai Balázs és családjához közben két társtulajdonos is csatlakozott.
A biobubis ökotisztítószerekből több mint 35 ezer háztartás vásárolt már, tízből három ember visszatérő fogyasztó, ami a piaci szegmensben kiemelkedő aránynak számít. A cél egyértelmű: a környezetbarát tisztítószerek piacán a Biobubi szeretne az élre törni. Ennek érdekében folyamatosan bővítik a termékpalettát, és idővel külföldre is értékesítenének.
Környezetbarát tisztítószereket készít egy magyar családi vállalkozás, amellyel világcégek is szóba állnak
Egyre többekben merül fel a környezetet jelentősen megterhelő tisztítószereket „zöldtermékekre” cserélni, azaz egészségesebb verzióra váltani, védve az élővizeket, a levegőt és a talajt. Nehéz viszont kiigazodni a környezetvédelem körüli marketingzajban – ehhez kértük Galovtsik Lilla és férje, Kupecz Richárd segítségét, akik nyolc éve foglalkoznak természetes hatóanyagú tisztítószerek fejlesztésével, saját márkájuk a Cleanne.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.