Belsős információk alapján az Európai Bizottság versenyhivatali vizsgálatot indítana az Amazon technológiai óriással szemben, mivel azt gyanítják, hogy az amerikai vállalat a saját márkás termékeit részesíti előnyben az online piacterén.
A Reuters értesülései alapján a vizsgálatot Teresa Ribera, az EU új trösztellenes főnöke fogja bejelenteni az elkövetkező hónapokban, nem sokkal azután, hogy átveszi a versenyhivatal leköszönő vezérének, Margrethe Vestagernek a helyét.
Az vállalat számára óriási veszélyt jelent a vizsgálat: ha bűnösnek találják, az éves bevételeinek akár a 10 százalékát is kitevő bírságot szabhat ki rá Brüsszel.
Az Amazon közölte, hogy mindenben együttműködik a Bizottsággal, azonban tagadta a vádakat, hogy aktivitása megsértette Európai Unió digitális piacokról szóló törvényét (DMA), amely a Big Tech hatalmát igyekszik megfékezni.
Ennek ellenére a vállalat részvényei a hír megjelenése óta 3 százalékkal 200 dollár alá estek.
A tavaly életbe lépett DMA egyebek mellett megtiltja az Amazonnak és hat másik nagy technológiai vállalatnak, hogy termékeiket és szolgáltatásaikat előnyben részesítsék platformjaikon. A törvény megsértésének gyanúja miatt jelenleg az Apple, a Google és a Meta ellen is vizsgálat folyik.
A Bizottság, amely az EU trösztellenes végrehajtójaként jár el, még márciusban közölte, hogy tényeket és információkat gyűjt a vállalat saját márkás termékeinek az Amazon Store-on való kezeléséről.
Az Amazon márciusban közzétett megfelelési jelentésében azonban azt mondta, hogy rangsorolási modelljei nem tesznek különbséget aszerint, hogy a terméket az Amazon Retail vagy egy eladó értékesíti-e, illetve hogy saját vagy harmadik féltől származó termékről van-e szó.
Elindította az Amazon a Temu és a Shein riválisát
Az e-kereskedelmi óriás visszavág riválisainak: az Amazon a Temu és a Shein példájából tanulva új piacteret nyitott, ahol olcsó, Kínából származó termékeket lehet beszerezni. A felület jelenleg béta verzióban működik.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.