A Hasbro legutóbbi, harmadik negyedéves jelentése meglepte a játékpiacot: a cég 15 százalékos bevételcsökkenést és jelentős létszámleépítést tudhat maga mögött. Mindezek mellett azt is tervezik, hogy egy nagy stratégiai váltást követően elfordulnának a hagyományos játékgyártástól a digitális világ felé, valamint átformálnák a licencelési stratégiájukat is, így a Lego Transformerek is jelentősen átalakulhatnak. A Hasbro a világ egyik legnagyobb játékgyártó vállalata, így mindez jelentős változást eredményezhet a piacon.
A terv szerint a Hasbro digitális játékokra, a hagyományos játékgyártás kiszervezésére és a mesterséges intelligencia piacára akar összpontosítani. Annak ellenére, hogy a Transformers-eladások 5 százalékkal növekedtek, a Hasbro általános pénzügyi teljesítménye jelentős stratégiai fordulathoz vezetett Chris Cox vezérigazgató irányítása alatt.
A vállalat most fontolóra veszi a Massachusetts államba való átköltözést és több tucat alkalmazott elbocsátását a megújulási terv részeként.
Egy belső levelezés szerint kevesebb mint 100 alkalmazottat érint az elbocsátás. Alig két év telt el azóta, hogy a Hasbro további 1100 munkahelyet szüntet meg, ami a munkaerő 20 százalékát jelentette, miután 2022 elején már 800 alkalmazottat elbocsátottak. A bevétel csökkenése elsősorban az eOne és a televíziós üzletág Lionsgate-nek történő eladásából ered, ami 15 százalékos csökkenést okozott.
A hagyományos játékgyártástól való eltávolodás, és a digitális fejlesztések és licencelési stratégiák iránti elköteleződés aggodalmakat vet fel:
sokan félnek, hogy a Hasbro megszűnhet, mint játékipari nagyvállalat.
Mivel a cég pénzügyi nehézségekkel küzd, és jelentős változásokon megy keresztül Brian Goldner, a korábbi vezérigazgató halála után, még kérdéses, hogy ezek a stratégiai fordulatok hogyan hatnak majd a Hasbro piaci teljesítményére és a vásárlói hűségre.
A Lego olyan anyagi helyzetben van, hogy nagyot is mer kockáztatni. Nemrég bejelentették, hogy 2032-re teljesen lecserélik az ikonikus építőkockák gyártásához használt, fosszilis alapú műanyagokat drágább, megújuló és újrahasznosított műanyagokra. A cég hosszú távú szerződéseket kötött gyártókkal, hogy biztosítsa a szükséges alapanyagok ellátását. A Lego évente több milliárd műanyag kockát értékesít, és több mint 600 különböző anyagot tesztelt már annak érdekében, hogy kifejlesszen egy olyan anyagot, amely teljesen kiváltja az olajalapú műanyagokat 2030-ra, azonban eddig ez csak korlátozott sikerrel járt.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.