BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Baj van a Magyarországon is kedvelt autómárkával: az egyik motortípusa pár száz kilométer után leáll - többen már perelnek, ezek az érintett modellek

A több autós pert indított a turbómotorok miatt, amelyek a javítás ellenére hirtelen leálltak. A felperesek szerint a Nissan autómárka tudott, vagy tudnia kellett volna a hibáról, de eltitkolta a fogyasztók elől.

Egy évtizeddel ezelőtt a mérnökök egy változó kompressziójú rendszer vezettek be, amely jobb hatékonyságot és teljesítményt ígért az autókban.

Baj van a Magyarországon is kedvelt autómárkáva / Fotó: AFP

A Nissan és az Infiniti korán alkalmazta ezt a technológiát, és ma is számos modelljükben megtalálható. A Nissan és az Infiniti korán alkalmazta ezt a technológiát, és ma is számos modelljükben megtalálható.

Mégis, amit egykor innovációként reklámoztak, most egy új csoportos kereset középpontjába került, 

amely azt állítja, hogy a motorok drámai módon meghibásodhatnak, és a sofőröket a balesetek szélére sodorhatják – olvasható a Carscoops cikkében.

A Delaware-ben benyújtott ügy a Nissan VC-Turbo motorjaira összpontosít. A cikk szerint elméletileg a rendszer menet közben állítja be a kompressziót, egyensúlyba hozva az üzemanyag-fogyasztást a teljesítménnyel. 

A gyakorlatban a kereset szerint a tulajdonosok olyan motorokkal szembesülnek, amelyek magas hangú, búgó hangokat adnak ki, egyenetlenül járnak alapjáraton, lefulladnak, elveszítik a teljesítményüket vagy akár teljesen leállnak, miközben az autó mozgásban van.

A csoportos kereset szerint a motor főcsapágy-hibákkal és egyéb problémákkal küzd. 

Azt is állítják, hogy a Nissan tudott, vagy tudnia kellett volna a hibáról, de eltitkolta a fogyasztók elől.

A csoportos kereset azzal érvel, hogy a Nissan rutinszerűen tagadta a hiba létezését a garancia lejártáig, vagy arra kényszerítette az ügyfeleket, hogy maguk fedezzék a diagnosztikai és javítási költségeket. 

A felperesek szerint ez sok tulajdonost magas számlák kifizetésére kényszerít, még akkor is, ha autóiknak továbbra is jogosultnak kellene lenniük a biztosításra.

A felperesek a 2021-2023-as Nissan Rogue, a 2019-2023-as Nissan Altima és a 2019-2023-as Infiniti QX50 modellek miatt mentek bíróságra.

A Világgazdaság megírta, hogy az első fél évben nőtt az új személyautók forgalomba helyezése Magyarországon, főként a májusi kiemelkedő piaci bővülésnek köszönhetően. A kedvenc modellek az első fél évben többek között 

  • a Suzuki S-Cross (3289 értékesített darab),
  • a Skoda Octavia (3077 darab),
  • illetve a Nissan Qashqai J12 (2286 darab).

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.