Igazi népbetegséggé vált a kiégés az Egyesült Államokban, ennek pedig nem csak a munkahelyi hatékonyságban mutatkoznak meg a következményei: egy friss mérés szerint az amerikai millenniálok, azaz az 1981 és 1996 között születettek 66 százaléka vallja magát kiégettnek, ez pedig brutálisan magas arány, főleg hogy egy hat évvel ezelőtti hasonló mérés még csak 28 százalékos kiégettségi arányt mutatott ki ugyanezen generáció körében. És a dolog nem csak a 29–44 éveseket érinti, szüleik, az X generáció ugyanis 55 százalékos értékről vallott az idei mérésben, ezzel ők tekinthetők a második leginkább kiégett korosztálynak.
A jelenség mögött rengeteg, egymástól sok esetben függő, de sok esetben független tényező is meghúzódik, kezdve az online világ adta folyamatos elérhetőségi igénnyel, de a kutatók ide sorolják az okostelefonokról szüntelenül érkező értesítéseket, a korlátlanul áradó információtömeget és természetesen azt is, hogy egyre többen viszik haza a munkát, például a home office normalizálódásán keresztül, melynek nyomán a munka akár hétvégén is karnyújtásnyira van csak tőlük.
Ez a végtelen leterheltség és folyamatos figyelemfenntartás a kutatók szerint egyenes út a stressz és a szorongás felé, melyre a mai fiatalok már nem a pohár után nyúlásban keresik a gyógyírt, mint elődeik (hiszen a felmérések szerint a fiatalok egyre nagyobb része egyáltalán nem fogyaszt már alkoholt), hanem egy másfajta kikapcsolódás után néznek:
a közösségi médiában korlátlan mennyiségben és formában elérhető agyrohasztó tartalmak felé,
melytől sokan ugyanazt a hatást várják, mint elődeik az alkoholtól, és kapják is meg egyre nagyobb mértékben, lévén a tartalomgyártók is észlelik a jelenséget, és optimalizálják tartalmaikat erre a célra. Ez pedig a mesterséges intelligencia berobbanásával és képességeinek exponenciális javulásán keresztül már csak egy promptnyira van mindenkitől.
A végtelen bambulás egyesek szerint az alkoholhoz hasonló felüdülést és kikapcsolódást nyújt a felhasználóknak, akik ezért folyamatosan vissza is térnek hozzájuk, tovább etetve preferenciáikkal az algoritmust, ami továbbadja az igényeket a tartalomkészítőknek, akik tovább optimalizálják tartalmaikat, és így tovább. Az agyrohasztás térnyerése tehát a tapasztalatok szerint nem a TikTok hibája – sokkal inkább csak egy válasz egy olyan igényre, amely a tőle független valóságban született meg.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.