A 79 magyarországi Lukoil-töltőállomás a hatósági ár bevezetése óta változatlanul üzemel a hatályos jogszabályoknak megfelelően – válaszolt a VG-nek a hálózat tulajdonosa és üzemeltetője, a Normbenz Magyarország Kft., ám jelezte: folyamatosan vizsgálja annak a lehetőségét, hogy szüneteltesse egyes egységek működtetését.
Az egy tranzakció során tankolható üzemanyag mennyisége már minden Lukoil-töltőállomáson maximálva van. A kisnyomású kútoszlopokon egyszerre 20 litert, a nagynyomásúakon 150 litert lehet a tankba tölteni.
Az üzemeltetés részleteiről, így az esetleges szüneteltetésről lapunk a tavaly ősztől a mostani állás szerint ez év október 1-jéig érvényes hatósági árak hatásának kapcsán kérdezte a céget. Azt is firtattuk, hogy a literenként 480 forintos hatósági árat mennyivel kellene emelni ahhoz, hogy a hálózat számára nullszaldóssá váljon az ársapkás benzin és dízel forgalmazása. Mint a Normbenz közölte,mivel azonos a belföldi beszerzési és fogyasztói ár, az összes működési költség a töltőállomásokat üzemeltető Normbenz Magyarország Kft.-t terheli. Ennek pontos kalkulációja azért problémás, mert a közműszolgáltatások ára folyamatosan emelkedik, ezért a vállalat nem tudott érdemben nyilatkozni.
Lapunk arra sem kapott számszerű választ – mivel üzleti titoknak minősülő adatra kérdezett rá –, hogy mekkora a Lukoil által a kiskereskedelemben eladott üzemanyagon belül az ársapkás és a piaci áras termékek aránya. A magyarázat szerint az adat azért üzleti titok, mert a vállalat által piaci áron eladott termékek nagy része flottakártyás szerződésekhez kötődik.
Megtudtuk viszont, hogy a Lukoilnak (Normbenznek) nem hozott számottevő változást az ársapkás tankolás napokban bejelentett további korlátozása, mégpedig a vevőkörének az összetétele miatt. A Lukoil hálózatában ugyanis a benzines tranzakciók több mint 90 százaléka magánszemélyekhez köthető, így a most bevezetett intézkedések jellemzően a gázolajos tankolásokat érintették. A 7,5 tonnánál nagyobb járművek azonban a korábbiakban is piaci áron tankoltak.
Korábbi cikkünk szerint a Normbenz Kft. tavaly a többi hazai töltőállomás-hálózattal együtt még jó évet zárt: miközben 2020-ban még kissé veszteséges volt, 2021-ben a harmadával ugrott meg a nettó árbevétele, az adózott eredménye 1,8 milliárd forint lett, és egymilliárddal apadtak a hosszú lejáratú kötelezettségei.
A hálózat egységei az eredeti orosz tulajdonossal történt egyezség alapján használják továbbra is a Lukoil nevet. A Normbenz Kft. tulajdonosa a Norm Benzinkút Kft., amelyet nyilvános adatok szerint a limassoli Nermeston Group Cyprus Ltd. ellenőriz. A Mol Nyrt. januárban bejelentette: megállapodott a Normbenzzel, hogy megvásárolja a kft. 79 töltőállomását. Ezzel az a tavaly tavaszi akvizíció folytatódna, amelyben a Molhoz tartozó Slovnaft megvette a Nermeston Group Cyprus Ltd. egészét, így a 16 Lukoil márkanéven működő szlovákiai töltőállomását is.
Ezzel kapcsolatban a Mol 2022 első féléves üzleti jelentésében a következő áll:
„A Mol csoport megvásárolta a 79 töltőállomást tulajdonló Normbenz Magyarország Kft. százszázalékos üzletrészét 2022. január 11-én azzal a céllal, hogy tovább értékesítse a PKN Orlen csoportnak. Az Európai Bizottság 2022. július 18-án jóváhagyta a lengyel Lotos Paliwa Sp. z o.o. felvásárlását a Mol által, valamint a lengyel PKN Orlen S.A. által a Normbenz Magyarország Kft. és a Mol számos eszközének felvásárlását. A bizottság arra a következtetésre jutott, hogy a tervezett felvásárlások nem vetnek fel versenyjogi aggályokat, tekintettel a vállalatok mérsékelt együttes piaci pozíciójára és a Lengyelországban, Magyarországon és Szlovákiában jelen lévő erős versenytársakra. Az ügyleteket a szokásos fúziós eljárás keretében vizsgálták.”
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.