Pontos számokat tett közzé az MVM Next arról, hogy a lakossági áram- és gázvásárlók mekkora hányada és milyen mértékben volt kénytelen az egyetemes díjon felül piaci árat is fizetni a rezsiszámlájában augusztustól november végéig.
Mint kiderült, a kormány által bejelentett szándékkal, illetve várakozásokkal összhangban a háztartásoknak csak kis része használt több áramot, illetve gázt annál, amennyiért elég a hatósági tarifás, rezsicsökkentett árat fizetni. A földgázkeretből a háztartások bő ötöde csúszott ki, az áraméból az egyharmada. Eszerint az összesen 1,34 millió áramszámla-fizető 66,6 százalékát és a 822 ezer gázszámlafizető 78,2 százalékát kizárólag az egyetemes szolgáltatás tarifája terhelte. Ebben egyébként az átlagfelhasználásnak minősülő mennyiség meghatározásán felül annak is szerepe volt, hogy a lakosság a rezsiszabályok augusztus 1-jétől hatályos módosítására reagálva erőteljes takarékoskodásba fogott, aminek hatása meg is jelent a Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal havi adataiban.
Azokat sem vágta földhöz a piaci ár fizetése, akik kicsúsztak a kedvezményes sávból. Az a mindössze 4,5 százaléknyi áramfogyasztó például, akinél a legkisebb túllépés jelentkezett, csak 1-5 százalékban használt rezsicsökkentett sáv feletti mennyiséget. Innen az MVM Next diagramja szerint az összes számlának egyre kisebb arányú részei tartalmaztak piaci árat a vizsgált időszakban, de ezekhez egyre nagyobb arányú sáv feletti mennyiség tartozott. A sor végén már megjelenik a 66-70 százalékos túllépés is, ám ez a számláknak már csak a 0,8, illetve ennél is kisebb részére vonatkozik.
A legnagyobb, 91-99 százalékos túllépést mindössze 0,1 százaléknyian követték el, ez esetben azonban a lakosság igencsak tehetős, nagy ingatlannal és azon extra fogyasztókkal rendelkező rétegéről lehet szó.
A diagram lefutása hasonló a gáz esetében is: de ott már az öt legnagyobb sáv fölött fogyasztó csoport aránya is csak 0,1-0,1 százalékos az összesen belül.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.