Ígéretes, az energiafüggetlenség lehetőségét is felvető megoldást vezettek be egy tajvani faluban: kifejlesztették és meg is valósították a naperőművek fölös energiájának tárolási módját. A kezdeményezést az motiválta, hogy bár rövid időre, de esetenként elment az áram a településen. Most viszont folyamatos a szolgáltatás: az utcai világítás ugyanolyan megbízható, mint a lakások áramellátása.
A faluban elektromos járművek, jellemzően autóbuszok használt, leselejtezett akkumulátorait használják közösségi áramtárolónak. Azért a buszokét, mert azok nagy kapacitásúak. A tárolórendszerbe akkor juttatják be az áramot, amikor az az igényeken felüli mennyiségben termelődik, és akkor nyerik ki belőlük, amikor arra kereslet van.
Persze, a használt akkumulátorokon kívül a korábbinál több napelemre is szükség van a Hsziaolin nevű faluban. A további telepítésekhez tehát meg kellett győzni a lakosokat, ahogyan a helyi önálló energiarendszer előnyeiről is. A 120 házból álló település házainak eddig csak a 15 százaléka csatlakozott a rendszerhez, vagyis van még tere a bővítésnek. A lakosok meggyőzésében segít, hogy Tajvan támogatja a szolárpanelek telepítését. Az eredeti települést egyébként elsöpörte egy 2009-es tájfun, a lakosai pedig ezután költöztek mostani új helyükre. Kormányuk egységes arculatú mintafalut épített számukra, amely tökéletes helyszín lett az önálló napelemes koncepció megvalósítására, különösen a sok napsütés és a kevés a csapadék mellett.
Hsziaolin energiarendszeréhez 15 energiatároló és egy közösségi energiatároló rendszer tartozik. A tárolók kapcsolatban állnak az épületek tetején működő összes napelemmel. A napelemekből az áram egy „közösségi tevékenységi központba” jut, ahol az árammal a nyugdíjazott elektromos buszokból és személygépkocsikból származó akkumulátorokat töltik fel. Használat előtt persze megvizsgálják ezeket az akkumulátorokat, de a többségük még a kapacitásuk 60-70 százalékáig használható. Ha például egy elektromos autóban 50 akkumulátor van, abból 30-40-et szinte biztosan tudunk még használni akár még öt évig is.
A műszaki megoldáshoz tartozó üzleti modell széles körű elterjesztéséhez azonban gazdasági ösztönzőkre is szükség lesz, mert egy elektromos autó használt akkumulátora viszonylag sokba kerül.
Hsziaolin lakosait meg kellett győzni arról, hogy a napelemes-akkumulátoros rendszerük biztonságos, ugyanis volt, aki attól tartott, hogy a háza tetejének árt majd a rákerült napelem. A panelek elfogadtatását segítette, hogy a napelemek energiájával az épületek hűthetők is, a fejlesztések költségéhez pedig a kormány is hozzájárul. Minden, a rendszerhez csatlakozott háztartáshoz tartozik egy tíz kilowattórás energiatároló.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.