A háború és a szankciók okozta infláció egész évben fontos téma volt, főleg amiatt, hogy az áremelkedés leginkább az élelmiszereken csapódott le, azaz pont azok a termékek drágultak a leginkább, amelyekről nem lehet lemondani: az ételek. Nem csoda, hogy a boltok közötti, sőt, még inkább az országok közötti árkülönbségek kiemelt érdeklődést vonzanak. A Világgazdaság ötödik legolvasottabb cikke az idén az volt, amelyben a lengyel Lidl árait mutattuk be olvasóinknak.
Bár Lengyelország sem olyan olcsó, mint korábban, az élelmiszerek terén egyértelműen veri hazánkat, ez a legfőbb tapasztalat a lengyelországi hétvégi utunkról. A magyar határtól 300 kilométerre lévő Zakopanéban, amely Lengyelország téli központjának számít,
rengeteg hazai turistával lehetett találkozni, akik a városnézést összekötötték a hétvégi nagybevásárlással, nem véletlenül.
Néhány élelmiszer sokkolóan olcsóbb volt, mint Magyarországon. A legszembetűnőbb különbséget a hazai Lidlben 700 forintért kapható Pilos Edami sajtnál találtuk, amely 5 zlotyba, azaz (87 forintos árfolyamon számolva) mintegy 430 forintba került.
Ugyancsak hasonló árakkal találkoztunk a margarinoknál, amelyek itthon a 800–900 forintos sávban kaphatók,
ám itt az összehasonlítást nehezíti, hogy az összes termék lengyel volt, de így is majdnem féláron lehetett megvenni a hazai kínálathoz képest.
Szintén jelentős érdeklődést generált az a cikkünk is a témában, amely épp a fordított felállásról szólt: Horvátországból jöttek át bevásárolni újságírók a határon, és rácsodálkoztak, hogy szinte minden olcsóbb volt nálunk, mint hazájukban.
Egy nagybevásárlás Magyarországon kijött 20 ezer forintból, míg Zágráb mellett ugyanez már 588 kuna, azaz 30 ezer forint lett volna.
A legnagyobb különbség a hatósági áras csirkemellnél volt.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.