Csökkenő kereslet mellett növelte 17 százalékkal bevételeit az AbbVie gyógyszeripari vállalat 2022-ben, amely többek közt a Botoxot is forgalmazza.
Amerikában 2021-ben 3,6 millió Botoxkezelést hajtottak végre, ami a 2020-as szinthez képest 40 százalékos emelkedést jelentett.
A tömeges elbocsátások, a rekordinfláció és a recesszió szele sem riasztja el a fogyasztókat.
Az AbbVie egyik vezetője szerint a piacra újonnan belépők száma ugyan megcsappanhat a nehéz időkben, a rendszeresen kezelésre járók körében ezt a rutint nem igazán tudják külső tényezők befolyásolni, legyenek azok akármilyen súlyosak is. Véleménye szerint a legtöbben a kezelésre egy rendszeres kiadásként, szokásként tekintenek, nem pedig luxusköltésként.
Dana Berkowitz, a luisianai állami egyetem oktatója szerint:
A kezelés nyomán másként látja az ember a saját arcát, ez pedig pszichés függést okoz. A legtöbben saját magukba való befektetésként tekintenek rá, mint egy edzőtermi bérletre vagy egy képzésre.
A Richterrel is együttműködő AbbVie tavaly 2,6 milliárd dolláros értékesítési bevételre tett szert a Botox forgalmazásából, 17 százalékkal növelve az egy évvel korábbi eredményt. A javulás még a cég vezetőit is meglepte, akik korábban már figyelmeztettek a szépészeti beavatkozások számának csökkenésére.
Az esztétikai beavatkozások száma ugyan a 2008-as világválság során megbicsaklott, a jövőben egy hasonló esemény kevéssé hatná meg a kezeléshez szokott nagyközönséget. A McKinsey tanácsadócég 1500 fős felméréséből ugyanis kiderült: a résztvevők hatvan százaléka nagyjából tíz százalékkal fogná vissza a szépészeti költekezését egy recesszió bekövetkeztekor. A válaszadók 48 százaléka kedvenc márkájáról sem mondana le, harminc százalékuk megfontolná egy alacsonyabb árkategóriára váltást, 16 százalékuk pedig nyitott lenne alternatív megoldásokra, amik ugyan kevésbé hatékonyak, de olcsóbbak, mint a lézeres kezelés.
A válaszadók mindössze hat százaléka mondana le az orvosi esztétikai kezelésekről.
A Botox lenne akkor az új rúzsindex? A téma egy kutatója szerint erről nem beszélhetünk, hiszen míg a minőségi rúzsok iránti megnövekedett kereslet még nehéz gazdasági helyzetben is kivitelezhető, az alkalmanként több százezer forintnyi összegbe kerülő kezelés már nem mindenkinek fér bele.
Azt azonban érdemes kiemelni, hogy a Botox egyre könnyebben és szélesebb körben válik elérhetővé, egyes amerikai nagyvárosokban már a fogorvos is foglalkozik ránctalanítással. Ahogy a célközönség is változik: míg
korábban az ötvenes korosztály volt a szegmens elsőszámú célpontja, mára a negyvenes korosztály vette át a helyüket, illetve megjelentek a fiatalabb generációk is a piacon
– akik szinte egytől egyik a közösségi médiát okolják a velük született testük el nem fogadásáért. Az ő megjelenésük pedig még egy recesszióban is képes életben tartani a szegmenst.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.