A legfrissebb előrejelzések szerint a globális IT-kiadások 4700 milliárd dollárt tesznek ki 2023-ban. Ez 4,3 százalékos növekedés a 2022-es évhez képest – írta közleményében a Gartner Distinguished. A tech vállalatok toborzói egyre nehezebben tudnak megállapodni a fiatal munkaerővel, így az automatizálást lehetővé tevő technológiákra helyezik a hangsúlyt. A cél, hogy kevesebb alkalmazottal érjenek el nagyobb növekedést.
A digitális üzlet átalakul, az IT-projekteknél már nem az ügyfélélmény számít, hanem a belső folyamatok optimalizálása
– erről a Gartner Distinguished elemzője, John-David Lovelock beszélt.
A szoftverszegmensben 2023-ban két számjegyű növekedés várható, mivel a szervezetek növelik a kihasználtságot, és átcsoportosítják a kiadásokat a hatékonyság növelését támogató, alapvető alkalmazások és platformok felé. Ilyenek a vállalati erőforrás-tervezési (ERP) és ügyfélkapcsolat-kezelési (CRM) alkalmazások. A beszállítók áremelése tovább erősíti a szoftverkiadásokat ebben az évben.
A pénzügyi stabilitást is veszélyezteti az MIErősíti a csordamentalitást, ha mindenki az MI-től kér tanácsot. |
Miközben a vállalati IT-kiadások általános kilátásai kedvezők, az eszközökre fordított kiadások 2023-ban 8,6 százalékkal csökkennek az inflációnak a fogyasztói vásárlóerőre gyakorolt hatása miatt.
A számítástechnikai eszközök az eddigi legrosszabb évüket élik
– mondta Lovelock. Hozzátette, hogy ha az infláció némileg enyhül is egyes régiókban, a makrogazdasági tényezők továbbra is negatívan hatnak a kiadásokra, és meghosszabbítják az eszközfrissítési ciklusokat. Szerinte a készülékekre fordított kiadások várhatóan legalább 2026-ig nem érik el a 2021-es szintet.
A mesterséges intelligencia (MI) sok üzleti és IT-vezető számára a legfontosabb, de ez még nem befolyásolja számottevően a kiadásokat ebben a szektorban. A vállalatok a már meglévő rendszereken keresztül építik be a mesterséges intelligenciát a működésükbe.
A legegyszerűbb, ha a már meglévő hardvereket és szoftvereket frissítik az MI-vel. Csak frissítések és új funkciók kellenek, nincsen szükség teljesen új termékkínálat kialakítására
– mondta Lovelock. Azt viszont rendkívül fontosnak tartja, hogy a cégeknek mindenképpen működő, hosszú távú stratégiát kell kidolgozniuk az MI köré, különben nem lesznek versenyképesek.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.