A Metánál 2021 óta állandó napirenden van a Kínába való visszatérés kérdése, de a közösségimédia-óriás eddigi minden igyekezete hiába való volt.
Zuckerberg ugyanis korábban többször is éles kritikával illette a kínai tech szektort, és Kína egészét egyaránt, amit a kormányzat nem néz jó szemmel. Az elmúlt években a Facebook-alapító többek közt az amerikai technológia ellopásával vádolta meg a TikTok anyavállalatát, a ByteDancet, hozzátéve, hogy szerinte a kínai cégnél a szólásszabadságot sem tartják tiszteletben.
Kína ugyanakkor egy 1,4 milliárd fogyasztóból álló piac,
így a visszatérés jelentő anyagi hasznot hozhatna a Meta konyhájára.
Zuckerberg ennek elősegítése érdekében találkozott a világ legnagyobb videójátékgyártója, a Tencent képviselőivel is, hogy kölcsönösen előnyös megállapodásra jussanak a Meta Quest névre keresztelt virtuális valóság (VR)-szemüvegének kínai forgalmazásával kapcsolatban. Sajóhírek szerint a lehetséges egyezmény részét képezné az is, hogy az országban csak a Tencent árusíthatja majd a Quest szemüvegeket.
A piacra való visszatérés ugyanakkor felveti annak a kérdését is, hogy miként reagálna a Meta a szemüvegre elérhető tartalom esetleges jövőbeli korlátozása esetén: a céget ugyanis 2009-ben pont a kínai cenzúra visszautasítása miatt tiltották ki az országból, a kormányzatnak pedig eltökélt célja a VR-teret is keretek közé szorítani.
A szakértők kiemelik: a Meta egy olyan időszakban kíván Kínába betörni, mikor a legtöbb amerikai cég újragondolja kapcsolatát az ázsiai nagyhatalommal. Hozzáteszik: Kínában a nehéz gazdasági helyzet nyomán látványosan visszaesett a lakosság költekezése, így a vásárlóerő állapota kétséges lehet, ahogy az ország adatkezelési szempontból is vet fel aggályokat.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.