Nem túlzás kijelenteni, hogy július közepe óta kicsit rózsaszínebbnek látjuk a világot. Július 21-én debütált ugyanis az új, élő szereplős Barbie film Margot Robbie és Ryan Gosling főszereplésével. Az alkotást már előzetesen is nagy érdeklődés kísérte, aztán ez a kasszáknál is lecsapódott, hiszen mindössze két hét után máris világszerte 775 millió dollárt kasszírozott a mozifilm. Ráadásul olyan nagy a felhajtás körülötte, hogy például még Oroszországban is igazi őrületet váltott ki úgy, hogy ott hivatalosan be sem mutatják a mozikban.
A Barbie-láz tehát egyértelműen kézzelfogható világszerte, nem csoda, hogy a legtöbb nagy cég rá is repült egy kis reklámlehetőségre. Az Airbnb például július 21-re és 22-re, mindössze két napra kibérelhetővé tette azt a malbiui luxusvillát, amelyet
direkt úgy alakítottak át, hogy tökéletes mása legyen a játékokból és a filmből ismert ÁlomHáznak (DreamHouse).
Ennek megfelelően szinte minden rózsaszín, a bútorok nagy része és a berendezés pedig műanyag. A vállalat azt nem közölte, hogy pontosan kik és mennyiért bérelhették ki az egy hálószobával és egy privát fürdőszobával rendelkező villát, de a honlapon fellelhető adatok szerint a vendégek felpróbálhatták Ken ruháit, felléphettek a diszkó táncparkettjére, és úszhattak a medencében is. Az extrák között szerepelt az óceáni kilátás, a légkondi, és a wifi is. Az Airbnb inkább reklámcélokra használta fel ezt az akciót, mert a bérlésből befolyt összeget jótékony célokra ajánlotta fel.
Hogy ez a ház pontosan kinek a tulajdonában van, és mennyit érhet ma, azt nem tudni, de a környező ingatlanok több millió dollárt kóstálnak. Bár erre a házra pontos adatot nem számoltak ki, de a Corelogic pénzügyi vállalat megpróbálta a játékokból ismert malbui álomotthon értékét felbecsülni, ha azt a valóságban is megvásárolta volna Barbie. Az elemzők arra jutottak, hogy a ház – a műanyag változat legalábbis ekkor debütált a játékboltokban –
1962-ben egészen pontosan 77 537 dollárjába kerülhetett Barbie-nak.
Ez akkor is jelentős összegnek számított egy egyedülálló, ám igen sok munkába belekóstoló fiatal nőnek, de az azóta tapasztalható áremelkedés még inkább figyelemreméltó. Az ÁlomHáz ugyanis ma 2,8 millió dollárt érne a valóságban a malibui ingatlanár-emelkedésnek köszönhetően, azaz 36-szor többet ér, mint 1962-ben – írja a Business Insider című üzleti portál.
A Corelogic arra is kitért, hogy igazán a koronavírus-járvány alatt tapasztalhatott Barbie jelentős áremelkedést, 2020 környékén ugyanis még rengetegen használták ki az alacsony kamatokat, az óriási kereslet pedig alaposan felhajtotta az árakat, amelyek azóta jóval kisebb mértékben nőttek.
A film egyébként más gazdasági elemzőket is inspirált, nemcsak a játékbeli házzal foglalkoztak szakértők, hanem például azzal is, hogy pontosan miből telhet Barbie-nak ilyen házra és ilyen életstílusra. Bár a Mattel hivatalos adatai szerint a babának már több mint kétszáz munkahelye volt karrierje során, ennek ellenére is igencsak mélyen a zsebébe kellene nyúlnia, hogy finanszírozni tudja csak a ruháit, amelyekből az InStyle becslése szerint csak egy darab körülbelül 1-2 ezer dollár között mozoghat.
Havi kiadásai megközelíthetik a 100 ezer dollárt is, a pénzügyi elemzések szerint pedig minimum 63 millió dolláros vagyon kellene, hogy mindezt a partikkal, járművekkel és egyebekkel együtt fedezni tudja. Még jó, hogy Barbie-nak sem ételre, sem italra nincs szüksége, mert azzal még csak tovább nőhetnének a kiadásai.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.