A múlt hónapban a Delon gyerekek által beadott keresethez a család ügyvédje, Christophe Ayela állítása szerint írásban Alain Delon is csatlakozott, sőt, Anthony Delon szerint a „pár” közötti helyzet odáig fajult, hogy a lassan 88 éves apja maga kérte meg partnerét, a 60 éves japán–francia Hiromi Rollint, hogy hagyja el a loiret megyei Douchy-ban lévő rezidenciáját.
A színész gyerekei, Anouchka, Alain-Fabien és Anthony Delon azt állítják: 2019 óta a nő egyre agresszívebben lép fel mind az apjuk, mind a további családtagok ellen, és mindent megtesz annak érdekében, hogy a férfit elszigetelje a környezetétől, és teljes befolyása alá vonja.
Letagadta, hogy otthon volt, ha telefonon keresték, kezelte a levelezését, és még a kedvenc kutyáját is menhelyre adta, illetve szándékosan félrekezeltette.
A legújabb hírek szerint ahhoz is köze lehet, hogy több tízezer euró tűnt el a sztár bankszámlájáról, aki a 2019-es agyvérzése óta nagyon rossz fizikai állapottal küzd.
Hiromi Rollin és Alain Delon 1992-ben, a Casanova visszatér című film forgatása során ismerkedtek meg, ahol a nő segédrendezőként dolgozott, majd a férfi több későbbi filmjében is részt vett, barátok lettek.
Rollin a férfi mellett betöltött státuszát a francia sajtó is csak találgatja korábbi megnyilvánulások alapján.
A család egyszer a „dame de compagnie” francia kifejezést használta rá, ami társalkodónőnek fordítható. Maga Delon azonban 2019-ben a „ma compagne japonais” kifejezéssel illette, ami szó szerint „japán társam”-at jelent, de leginkább élettársnak fordítható – ez akár szexuális vonatkozások nélkül, de mindenképpen egyfajta bensőséges összetartozásra utal. Az biztos, hogy a sztár agyvérzése után végig mellette volt, és állapota neki köszönhetően is javult. A nő Jean-Paul Belmondo 2021. szeptemberi temetésén, és más eseményeken is Delon oldalán vett részt. Rollin azt állítja, hogy 2006 óta élnek együtt, és gondoskodik a színészről.
A vád szerint a nő viselkedése az utóbbi időben változott meg: manipulációval és fenyegetésekkel izolálta a színészt, és még attól sem riadt vissza, hogy a nevében, magát Delonnak kiadva válaszoljon a leveleire.
Anthony Delon épp ezért már másfél éve gyűjti a bizonyítékokat Rollin kóros cselekedeteivel kapcsolatban.
A nő az ügyvédjén keresztül válaszolt az ellene felhozott vádakra:
teljesen valótlannak nevezte az állításokat, és ő maga is feljelentést tett a családtagok ellen, mert azok sérüléseket okozva testőrökkel dobatták ki Delon 55 hektáros birtokáról.
„Anouchka, Alain-Fabien és Anthony Delon is újabb panasz benyújtására készül – árulta el a család ügyvédje július végén egy televíziós műsorban.
A helyzet valójában rosszabb, mint amitől tartottunk.
Rollin asszony távozása óta nagyon súlyos, új tényeket sikerült feltárni.”
Mindeközben június végén hárommilliárd forintnak megfelelő összegért árverezték el Alain Delon 80 darabból álló műkincsgyűjteményét. Párizsban, a Bonhams-Cornette de Saint Cyr cég aukcióján
összesen több mint nyolcmillió eurót ajánlottak a művekért,
amelyeket tavasz óta New Yorkban, Genfben, Brüsszelben és Hongkongban állítottak ki. Minden tételért vérre menő licitharc folyt, így több esetben a becsült leütési ár dupláját könyvelhették el.
A legtöbbet, 1 016 400 eurót Raoul Dufy francia fauvista festő egyik 1906-os alkotásáért fizettek, de Eugene Delacroix francia festő egyik alkotása is rendkívül magas, 775 100 eurós áron kelt el – nem csoda, hiszen negyven éve nem került piacra vászon a művésztől.
A filmszínész – aki az első rajzot 1964-ben Londonban vásárolta –
a hatvanas, hetvenes évek óta jó érzékkel vett műtárgyakat, így mára rendkívül komoly kollekciót halmozott fel.
Korábban önmaga is úgy fogalmazott, hogy két dologra igazán büszke az életéből: a színészi karrierjére és a műgyűjteményére.
Nem ez volt az első alkalom, hogy Delon árverésre bocsátotta ingóságait, 2007-ben kortárs alkotásokat adott el, 2012-ben az óragyűjteményét, 2016-ban pedig neves borait és a fegyvergyűjteményét vitte aukcióra. Ennek oka – ahogy egy interjúban a Le Monde című francia napilapnak említette –, hogy gyűlöli, ha egy gyűjtőnek a halála után kerülnek eladásra a tárgyai.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.