A vízbe esett, nedves telefon kiszárítása egy tál nyers rizsben jól ismert népi bölcsesség, azonban a szakértők után az Apple is figyelmezteti a felhasználókat: a rizs felületi szemcséi és a rizspor károsíthatják a készüléket. A cég azt is közölte, hogy hajszárítóval vagy a portokba nedvszívó tárgyak behelyezésével sem lehet vízmentesíteni az okostelefont, így ezeket is kerülni kell.
A rizs használata feltehetően a fotósoknak adott tanácsokból származik, akik a párás éghajlaton így próbálták szárazon tartani az exponált filmet. Ugyanakkor egy amerikai telefonkereskedő 2014-es tesztje szerint a zabkása, a kuszkusz és a macskaalom is több vizet szívott fel a vizes telefonból, mint a rizs. A teszt végül arra a következtetésre jutott, hogy a telefon szárításának leghatékonyabb módja az, ha egy ideig nem használjuk.
A telefon rizzsel való betakarása azt jelenti, hogy a tulajdonosok nem próbálják meg feltölteni vagy bekapcsolni a készüléket, ami nagyobb valószínűséggel okozna maradandó károsodást, így utólag úgy tűnik: a módszer tökéletesen működik. A legújabb iPhone-ok a vállalat szerint akár 30 percig is kibírják akár hat méter mély vízben, valamint túlélik a kiömlött italok, köztük a kávé és a bor kiömlését is.
Az iPhone egyébként figyelmezteti a tulajdonost, ha nedvesség kerül a csatlakozóba: ilyenkor a készülék és a kiegészítő védelme érdekében leáll a töltés, és csak a csatlakozó, a kábelvég vagy a kiegészítő megszáradása után folytatódik. Viszont ha a felhasználó ismét csatlakoztatja az iPhone-t a kábelhez vagy a kiegészítőhöz, akkor figyelmen kívül hagyható a nedvességérzékelés, de ezt a cég nem javasolja.
A vállalat négy pontban szedte össze, mit kell tennünk ilyen esetben.
Trónfosztás: az Apple a legértékesebb márkaAz Apple lett a világ legértékesebb márkája, míg a tavaly listavezető Amazon a negyedik helyre esett vissza a brit Brand Finance piackutató és üzleti tanácsadó vállalat 2023-es Global 500 ranglistája alapján. A lista összeállítói szerint a tavalyi második helyről idén az első helyre előrelépett Apple márkaértéke egy év alatt 74 százalékkal, 516,6 milliárd dollárra nőtt, míg az Amazoné csak 3,2 százalékkal emelkedett 308,9 milliárd dollárra. |
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.