Okoseszközökkel rendezzük be az otthonainkat – derült ki a Capgamini Kutatóintézet felméréséből. A kutatásuk szerint a fogyasztók 67 százaléka szükségesnek tartja az okoseszközöket, 41 százalékuk pedig úgy látja, hogy könnyebb velük az életük.
Leginkább az okos szórakoztató eszközök a legnépszerűbbek. Ebbe a körbe tartoznak az okostévék, játékkonzolok, vagy az okoshangszórók.
A dobogó második fokán az okosjárművek állnak, az Egyesült Államokban például a válaszadók 77 százalékának ilyen autója van.
Az okos funkciók közül a fogyasztók elsősorban a hangalapú asszisztenseket szeretik. A felmérésben részt vevők 85 százaléka használja ezt a funkciót az online böngészéshez. A hordozható okoseszközök is nagyon népszerűek, például az okosórák. Ezekkel a termékekkel kapcsolatban kiderült, hogy sok vásárló azért vásárolt ilyen órát, vagy szemüveget, hogy kevesebbet kelljen használnia a mobiltelefonját. Ez az adat azt vetíti előre, hogy a jövőben nagy lehet a kereslet a mobilt kiváltó okoseszközökre.
A legújabb okoseszközök lesöpörnék a telefonokat a piacrólAz MI (mesterséges intelligencia) betört a telekommunikáció piacára is és az okostelefon-gyártók az új készülékeikbe telepített MI-alkalmazásokkal akarják távol tartani az új start-up szereplőket a távközlési piactól. |
Ezzel együtt az is kiderült, hogy az embereket zavarja a túl sok kütyü. Ez azt jelenti, hogy értékelik, ha az összekötött okoseszközöket egyetlen felületről kezelhetik. Ezek szerint egy új készülék megvásárlásánál prioritás a kompatibilitás.
Az egészségügyi viselhető eszközök az egyik vezető termékkategória a következő 12 hónapra tervezett vásárlások tekintetében: a fogyasztók 29 százaléka tervezi, hogy vásárol egyet az év során.
A megkérdezett fogyasztók 60 százaléka egyetért azzal, hogy az egészségügyi adatokat figyelő, viselhető okoseszközök segítenek egészségük megőrzésében és javításában.
A fogyasztók közel fele használja ezeket a viselhető eszközöket fizikai aktivitásának mérésére, fitneszcélok kitűzésére és a fejlődésének nyomon követésére.
A bizalom szintje magas: az okoseszközöket viselő fogyasztók 61 százaléka állítja, hogy ugyanannyira bízik az ezekből az eszközökből származó adatokban, mint az orvosi vizsgálat során mértekben. Az adatbiztonsággal kapcsolatban azonban vannak aggályok: a fogyasztók 56 százaléka érzi magát sebezhetőnek azzal kapcsolatban, hogy a vállalatok az okostermékeken keresztül hozzáférhetnek az egészségügyi adataikhoz.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.