BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok
Sport,,People,,Leisure,,Friendship,And,Entertainment,Concept,-,Happy,Football
A sörfőzők az alkoholmentes söreiket népszerűsítik, a márkájuk hirdetésén keresztül pedig az alkoholos italaik eladásait is berobbanthatják.

Ezek lehetnek a legnépszerűbb italok a párizsi olimpián

A sörgyártók a nyári párizsi olimpiában bíznak értékesítésük fellendítésében. A sörfőzők az alkoholmentes söreiket népszerűsítik, amivel nemcsak meglovagolhatják a fiatalok alkoholtól való elfordulása trendjét, hanem a márkájuk építésén keresztül alkoholos italaik eladásait is berobbanthatják.

A szokásosnál is több látogatóra számít Franciaország a párizsi nyáron olimpia megrendezése miatt, a sportesemény pedig jó alkalmat ad a cégeknek termékeik népszerűsítésére. A világ legnagyobb sörgyártója is úgy döntött, hogy hirdetési kampányának középpontjába az alkoholmentes sörét, a Corona-Cerót állítja. 

Sport,,People,,Leisure,,Friendship,And,Entertainment,Concept,-,Happy,Football
A sörfőzők az alkoholmentes söreiket népszerűsítik, a márkájuk hirdetésén keresztül pedig az alkoholos italaik eladásait is berobbanthatják.
A sörgyártók az alkoholmentes söreiket népszerűsítik, de a hirdetések az alkoholos italaik eladásait is berobbanthatják / Fotó: Shutterstock

Alkoholmentes sörrel verseny a fogyasztókért

Az Anheuser-Busch InBev belga sörgyárban már készítik az ötkarikás címkével ellátott termékeket, a Stella Artois, a Budweiser, a Corona, a Beck’s, a Hoegaarden, vagy a Leffe nedűket. Az AB InBev abban bízik, hogy javíthatja pozícióját a globális söripar egyetlen olyan területén, amely valóban növekszik: az alkoholmentes italok szegmensében. A fiataloktól az idősebbekig ugyanis egyre többen mondanak le az alkoholról az egészségtudatosság jegyében.

A 0,5 százalék alatti alkoholtartalmú sörök piaca óriási növekedési lehetőség előtt áll, amit az elmúlt öt év adata is jól mutatnak: az alkoholmentes sörpiac évente átlagosan 3,6 százalékkal nőtt, míg a hagyományos sörök piaca csupán 0,3 százalékkal.

Ilyen italból évente 31,4 millió hektolitert értékesítenek jelenleg, míg az alkoholos sörökből 1,93 milliárd hektolitert a GlobalData szerint.

Az alkoholmentes sör a gyártók trójai falova

A párizsi nyári olimpia több szempontból is kiváló lehetőség a reklámra. Egyrészt 

a sporteseményeken népszerűek az alkoholmentes italok, amiből a sörgyártók azért tudnak nagyobb hasznot húzni, mert a promóciók erősítik a márka általános ismertségét, miközben megkerülhetik az alkoholreklámokkal kapcsolatos egyre szigorúbb korlátozásokat.

A zéró alkoholtartalmú sörök népszerűsítése a sportban már trenddé vált. Ezt teszi a Heineken a Forma–1-en és a Diageo a Six Nations rögbiversenyen. A Carlsberg tavaly 400 ezer doboz alkoholmentes Tourtel Twist sört osztott ki a Tour de France kerékpárversenyen és hasonlót tervez a nyári párizsi olimpián is. 

Mi vagyunk Párizs, Franciaország és az olimpiai mozgalom hivatalos söre. A rendezvényeken a Tourtellel fogunk szolgálni

– jelentette ki Jacob Aarup-Andersen, a Carlsberg vezérigazgatója.

Drinking,And,Driving,Concept.,Car,Key,On,A,Wooden,Table,
Az alkoholmentes sörök piacán nagyobb a növekedési potenciál a hagyományos termékekéhez képest / Fotó: Shutterstock

Az italgyártó cégeknek égetően fontos lépést tartaniuk a változó trendekkel, mivel a rugalmatlanság könnyen a vállalkozás végét jelentheti. 

A fogyasztók, különösen az Y és Z generáció tagjai, azaz a fizetőképes keresletet támasztó réteg körében ugyanis mérsékelődik az alkoholfogyasztás, ezért a sörgyártóknak alapvető érdeke a hozzájuk való alkalmazkodás, különben csak az üdítőgyártók járnak jól.

A világszerte piacvezető alkoholmentes sör a Heineken 0.0 a GlobalData szerint. Sarkában a japán Suntory All-Free és az AB InBev tulajdonában álló Brahma 0,0 százalék lihegnek. A bajor tulajdonú Weihenstephan pedig több mint kétszeresére növelte alkoholmentes sörértékesítését 2020 óta, az alkoholmentes búzasöre az eladásai közel tizedét teszi ki, ezzel már a harmadik legnépszerűbb terméke.

A foci-Eb és az olimpia robbanthatja be az újabb sörforradalmat

A nyári olimpiától és a foci-Eb-től várják a sörértékesítés fellendülését az iparág meghatározó szereplői. A Heineken, a Carlsberg és az Ab InBev volumeneinek erősödésével a fogyasztók is jól járnak, mert így kevésbé drágulhatnak az italok.

Sokat kell még változtatni az alkoholmentes sörökön

Az alkoholmentes sörök íze általában hagy kívánnivalót maga után. A sörfőzők folyamatosan kísérleteznek azzal, hogy a valódi sörhöz hasonló ízvilágú alkoholmentes terméket állítsanak elő. Ehhez két módszer van: megakadályozzák, hogy az erjedés során alkohol keletkezzen, vagy azt követően vonják ki az italból.

A 2017-ben piacra dobott Heineken 0.0 vízből, árpamalátából, komlókivonatból és élesztőből készül. Az alkoholt ezután vákuumdesztillációval eltávolítják, majd a természetes ízesítőket és aromákat visszakeverik, hogy az íz jobban hasonlítson az eredetire.

Jim Koch, a Boston Beer Company elnöke a Bloombergnek elmondta, hogy csupán az elmúlt években történt áttörés az ízvilágban, mivel a sörfőzők ekkoriban fejlesztették az alacsony hőmérsékleten történő lepárlási eljárást.

Száraz november: napokon belül jelentkeznek a pozitív hatások, ha letesszük az alkoholt

Sokan próbára teszik akaraterejüket novemberben, egy hónapra félretéve az alkoholt. Megdöbbentő, de a szesz elhagyása egy sor pozitív hatással jár.

 

 

Ajánlott videók

Továbbiak

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.