Mára már a moziba járás részévé vált a különböző promóciós termékek – általában figurás poharak – árusítása, de az utóbbi években Magyarországon is egyre nagyobb népszerűségre tettek szert a popcornos vödrök is. Ez hatványozottan igaz azokra a darabokra, melyek tovább lépnek a megszokott fémvödör alakján és valami egyedit alkotnak. Valószínűleg, ha a Deadpool & Rozsomák vagy a Dűne: Második rész marketingkampányának jelentős része nem egy-egy megosztó popcornos vödör lett volna, akkor most nem szednénk össze az elmúlt évek legérdekesebb darabjait. A Deadpool & Rozsomák 205 millió dolláros jegyeladása az Egyesült Államokban és Kanadában ezen a hétvégén az év eddigi legnagyobb amerikai debütálása.
A Deadpool & Rozsomák hivatalosan csak csütörtökön jelent meg, de már a premier előtti vetítések után ellepték az internetet a dicsérő szavak, melyek főleg a film humorát díjazták. A Marvel Jézus megérkezésével pedig tiszteletét tették a promóciós termékek is, melyekkel ezúttal egyértelműen az volt az alkotók célja, hogy minél több fronton támadják a nézők pénztárcáit.
A film eszméletlen marketingkampánya a humorra és a lassan adagolt, de annál fontosabb újdonságokra alapozott, a jéghegy csúcsa pedig a fent is látható popcornos vödör bejelentése volt, melyhez a Dűne: Második részhez készült hírhedt homokférges vödrét vették alapul – erről is lesz még szó.
Finoman szólva is erotikusra sikeredett a Rozsomák maszkját mintázó vödör, de pontosan ez is volta cél.
Deadpool karaktere sem a képregényekben, sem a filmekben nem ismer határokat, ezt pedig jól szimbolizálja ez a vödör is, mely sajnos hazánkban nem elérhető, ugyanis nem került európai forgalmazásba. Helyette viszont kaptunk mást, bár kicsit limitált darabszámban: a Cinema City jóvoltából beszerezhető volt a Nasitartó KisKöcsög, ami egy popcorn- és üdítőtartó egyben.
Nemsokára befut a mozikba az Alien-sorozat következő része. Az Alien: Romulus hazánkban augusztus 15-én jelenik meg, és egyes külföldi mozikban szintén érdekes meglepetéssel készülnek a nézőkkel. Az új Alien-filmet nem mással, mint
egy Xenomorph fejet ábrázoló popcornos vödörrel ünnepelhetik azok a szerencsések, akik be tudják azt szerezni.
Magáról a vödörről eddig hivatalos kép még nem igen készült, de a lelkes alkalmazottak már elárasztották vele az internetet. Az amerikai AMC mozilánc egyébként már korábban bejelentette, hogy a Romulushoz egy olyan vödröt fognak kiadni, amit egy arctámadó (angolul facehugger) fon körbe skorpiószerű testével.
Mivel a hivatalos bejelentés még nem történt meg, ezért egyelőre nem tudni, hogy melyik forgalmazónál lesz elérhető a Xenomorph fejes vödör, ahogy azt sem, Európában kapható lesz-e.
Idén sokan öregnek érezhették magukat, amikor bejelentették, hogy 25. évfordulós újra kiadást kap a Star Wars I. rész: Baljós árnyak. Sokaknak a Baljós árnyak volt az első Star Wars-moziélményük, és 25 év távlatából már sokkal megbocsátóbb a közönség is a film hibáival. Lecsengett a Jar Jar-gyűlölet, már nem feltétlen mászunk falra a midikloriánok említésétől, és a kissé bugyuta párbeszédek is már szállóigévé váltak. Amerikában nagy erőkkel készültek a film újbóli vetítésére:
az újra kiadást az AMC mozilánc még egy R2D2-s popcornos vödör kiadásával is megünnepelte.
Pontosabban ez az új R2D2-s vödör hasonlóan a Nasitartó KisKöcsöghöz egy üdítőtartó is egyben, ezért elég borsos árat is kért érte az AMC: a lelkes mozirajongóknak 50 dollárt (bő 18 ezer forint) kellett fizetniük a termékért.
Valószínűleg az ár nem nagyon hatotta meg a rajongókat, ugyanis a vödör kifejezetten jól fogyott, a film újrakiadása pedig 14,5 millió dollárt (5,3 milliárd forint) termelt világszinten, ebből 8,1 millió dollárt csak az Egyesült Államokban. Ezzel a teljesítménnyel a kiadás hétvégéjén a második legnézettebb mozifilm volt Amerikában.
Valószínűleg ahogy a Rozsomákos vödör, úgy ez a cikk sem születhetett volna meg a Dűnéhez készült hírhedt vödör nélkül. „A nap végén úgy tűnik, hogy a vödör sok nevetést és örömet hozott” – mondta a Dűne első és második részében is főszerepet játszó Timothée Chalamet, ezzel pedig csak egyet lehet érteni.
A vödör tervezése már önmagában is érdekes: egy homokférget ábrázol, ami kitör a földből.
Ezek a lények valóban nagy szerepet játszanak a filmekben, amin viszont sokan megbotránkoztak, az az, hogy mire is hasonlít – ugyanis sokan egy összezáródó végbélnyílásra asszociáltak.
Az internet szinte felrobbant a vödör láttán, és azok, akik nem altesti humorral reagáltak a termékre, azok azt taglalták, milyen bizarr érzés lehet a homokféreg száján keresztül enni a pattogatott kukoricát. Utóbbiaknak igazuk volt, valóban érdekes élmény, ahogy a puha műanyag fogak végig simítják a kezünket. Viszont, mint ahogy a Rozsomákos vödör is, ez a vödör is azzal nyerte meg a moziba járókat, hogy milyen különleges, nélküle pedig talán nem is jöhetett volna létre a Deadpool & Rozsomák vödre sem.
Több népszerű film is folytatást kapott idén, köztük a Szellemírtók és az Agymanók is. Bár az előbbi népszerűsége jelentősen megcsorbult (és ezen az új film sem tudott segíteni), a nosztalgia miatt így is sokan voltak kíváncsiak az új felvonásra, amiben több régi kedvenc is visszatért. A Szellemírtók örök közkedvelt figurája,
Ragacs (Slimer) is tiszteletét tette A borzongás birodalmában, és az amerikai mozikban készült is róla mintázott vödör.
Nem gondolták túl a tervezést: egyszerűen fogták Ragacs átlátszó, zöld testét és megtöltötték pattogatott kukoricával.
Sajnos ez a vödör is csak az Egyesült Államokban volt kapható, de a képek és leírások alapján hatalmas mennyiségű pattogatott kukorica befogadására képes. Csak úgy, mint maga Ragacs.
Az Agymanók folytatása viszont kasszákat robbantott, a héten pedig el is foglalta helyét a legtöbb bevételt termelt animációs filmek első helyén. A készítők ebben az esetben sem gondolták túl a promóciót: nemes egyszerűséggel fogták az egyik legnépszerűbb tárgyat a filmekből és abból készítettek popcorn-vödröt.
Az Agymanók 2. egy emlékgömb kinézetű vödörrel érkezett az amerikai mozikba,
melyet valószínűleg nagyon sok kisgyermekes szülő vásárolt meg. Nem is csoda, ugyanis a gömb kialakítás még családbarátnak is nevezhető, így könnyen nem is lehet vele sérülést okozni.
Bátran kijelenthető, hogy a poharakon túl ma már egyértelmű vonzóerőt képviselnek az egyedi popcornos vödrök, ahogy az is, hogy minél elborultabb egy ilyen termék, annál többen szeretnék megszerezni. Sokszor viszont ezek az egyedi promóciós termékek nem jutnak el a tengeren túlra, és az európai moziba járók lemaradnak róluk. Bízzunk abba, hogy a jövőben több ilyen vödör jut el hazánkba is.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.