BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok
null

A mesterséges intelligencia hozhatja versenyhelyzetbe a magyar termékeket

A magyar termékek népszerűsítése és a mesterséges intelligencia voltak a fókuszban a CBA és a Magyar Termék Nonprofit Kft. kitelepülésén a Strand Fesztiválon. Felmérést végeztek a fesztiválozók körében a mesterséges intelligenciáról, illetve a magyar termékek vásárlására is ösztönözték a fiatalokat.

A Magyar Termék Nonprofit Kft. és a CBA első alkalommal jelent meg közösen a Strand Fesztiválon, hogy a fiatalokat is arra ösztönözzék: vásároljanak tudatosan, keressék a hazai termékeket, és azokat vegyék le a polcról, amikor az itthon gyártott és az import áruk közül választanak.

Strand fesztivál
Magyar Termék Nonpofit Kft.
CBA
A Strand Fesztiválon népszerűsítette a magyar termékeket a CBA és a Magyar Termék Nonprofit Kft. / Fotó: KNK PR ügynökség

A CBA támogatja a hazai termékeket, 

egy független felmérés szerint üzleteiben 80 százalék felett van a hazai áruk aránya. 

A Magyar Termék és a CBA Strand Fesztiválon felállított közös standján a mesterséges intelligencia és az adatalapú megoldások kerültek fókuszba.

A magyar üzletek többségében már munkálkodik a mesterséges intelligencia

A Magyar Termék augusztus elején 260 védjegyhasználó partnerek között készített felmérésében arra kereste a választ, hogy milyen mértékben vezették be a mesterséges intelligenciát az üzleti, gyártási folyamataikba, és mi a véleményük a hatékonyságáról. 

Az eredmények alapján több mint háromnegyedük (77 százalék) már aktívan használja a mesterséges intelligenciát. 

A leggyakoribb alkalmazási terület a marketing (64 százalék), ahol az MI-t például a fogyasztói trendek elemzésére és célzott kampányok kidolgozására használják. A második legfontosabb területe az MI bevezetésének a gyártás (28 százalék), ahol a termelési folyamatok optimalizálása és az automatizáció révén növelik így a cégek a hatékonyságukat. Harmadik terület a logisztika (21 százalék). Itt különösen a szállítási útvonalak optimalizálásában és a készletgazdálkodásban veszik igénybe a mesterséges intelligenciát. Az MI-t alkalmazó vállalatok 73 százaléka már most tapasztalja a saját hatékonyságának javulását, ami rávilágít arra, hogy azok a vállalkozások maradnak versenyképesek, amelyek gyorsan alkalmazkodnak a technológiai változásokhoz. 

Örömmel és büszkeséggel tölt el, hogy számos védjegyhasználó partnerünk a technológia legaktuálisabb trendjeit használva működteti vállalatát. Fontos adat volt számunkra az is, hogy azok a partnereink, akik még nem használják az MI-t, főleg a hiányos tudás és felületes ismeretek (42%) miatt kerülik az alkalmazását. Ez azt jelenti, hogy segítenünk kell a magyar gyártókat az MI megismerésében, hogy minél gyorsabban fel tudjanak készülni a felhasználására a versenyképességük növelése érdekében

– mondta a Magyar Termék Nonprofit Kft. ügyvezetője, Benedek Eszter.

Fodor Attila, a CBA Kft. kommunikációs igazgatója és a Magyar Termék Nonprofit Kft. ügyvezetője, Benedek Eszter / Fotó: KNK PR ügynökség

A CBA kérdőíves felmérését közel kétezren töltöttek ki a Strand Fesztivál 3 napja alatt. A kutatás azt vizsgálta, hogy ismerik-e és milyen területeken alkalmazzák a fiatalok az MI technológiákat, valamint mit gondolnak a mesterséges intelligenciáról. A felmérés eredményei szerint a kérdőívet kitöltők 96,4 százaléka ismeri a mesterséges intelligenciát, tudja mit jelent a kifejezés, 80 százalékuk már igénybe is vett ilyen alkalmazást. Utóbbiak egyharmada 

leginkább keresésre, adat- és információ gyűjtésre, újabb egyharmaduk szövegírásra- és szerkesztésre használja iskolai, munkahelyi feladatok elvégzésénél. 

A kérdőívet kitöltők között a ChatGPT és a Midjourney a legnépszerűbb. Arra a kérdésre, elképzelhetőnek tartja-e, hogy a munkaerőpiacon hátrányba kerülhet a mesterséges intelligencia miatt, 55,5 százalékuk igennel válaszolt, ennek ellenére 61 százalékuk ajánlaná az MI használatát a barátainak, ismerőseinek.

Ajánlott videók

Továbbiak

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.