Az Óbudai-sziget az év nagy részében csendes és nyugodt hely; futók, kutyasétáltatók és játszóterező családok kedvelt célpontja. A Sziget Fesztivál idején azonban néhány nap alatt teljesen átalakul: a világ minden tájáról érkező látogatók forgatagává, egy nyüzsgő minimetropolisszá változik, ahol az emberek a nap 24 órájában együtt élvezik a koncerteket és programokat, megosztva élményeiket a digitális világban is.
Ahhoz, hogy a hatalmas hálózati igényt, mobilnetforgalmat és hívásokat tudja kezelni a rendszer, a háttérben komoly tervezői munka és technikai felkészültség szükséges. A Sziget Fesztivál esetében az előkészületek már hónapokkal előbb megkezdődnek, mely során egy olyan hálózat jön létre egy alig több mint 1 négyzetkilométeres területen, amely képes ellátni egy Tatabánya méretű várost, vagyis egyszerre egy időben akár 60-80 ezer embert.
A fesztivál adatforgalma ezalatt a 6 nap alatt közel 35 darab Budapesten üzemelő átlagos bázisállomás forgalmát bonyolítja, az állomások pedig összesen nagyságrendileg 25 x akkora adatforgalmat kezelnek, mint egy átlagos budapesti hétköznapon.
Egy szokványos környezetben ráadásul megoszlik az állomások kapacitása a felhasználók között, de ha egy területen több tízezer ember összegyűlik, ott extra erősítésre van szükség.
A Yettel szakemberei 6 új mobil bázisállomást telepítettek a teljes fesztivál hálózati megerősítésére, a legnépszerűbb helyszíneken, így a Nagyszínpad előtti területen, az ikonikus elektronikus zenei partihelyszín, a Yettel Colosseum közelében pedig további megerősítés biztosítja a lefedettséget és idén már az 5G-élményt is. A szolgáltató nemzetközi partnereinek köszönhetően a VoLTE roaming immár közel 30 országban, több mint 30 partnerszolgáltatónál érhető el. országban érhető el, ami a 4G-re terelt hangforgalomnak köszönhetően jelentősen megnöveli a hálózat kapacitását, azaz lényegesen több, egyidejű telefonhívást képes kezelni. A Sziget esetében a VoLTE roamingot a külföldről idelátogató vendégek élvezhetik.
Nagy nehézséget okozott a Sziget Fesztivál szervezői számára a kötelező visszaváltási rendszer bevezetése. A fesztivál főszervezője, Kádár Tamás elmondta: ezt a nehézséget végül úgy oldották meg, hogy lemondtak a visszaváltások utáni ötven forintról. Ennek az árát nem számolják fel a vendégeknek a szigeten.
Idén és a következő években is a Sziget Fesztivál hivatalos telekommunikációs partnere a Yettel. Az együttműködés keretében Európa egyik legkülönlegesebb elektronikus zenei helyszíne Yettel Colosseum néven újult meg, mely különleges dizájnnal, raklapokból építve a fesztivál egyik leglátványosabb építménye és legnépszerűbb találkozópontja. A mobilszolgáltató emellett több olyan megoldással és aktivitással – például mobiltöltő pontokkal és ikonikus Yettel lime testfestéssel – is készül, ami megkönnyíti és még felejthetetlenebbé teszi a fesztiválozók szórakozását.
Idén egy különleges digitális újítás teszi még egyedibbé a fesztiválélményt; a Yettel Sziget YoMo app segítségével saját aftermovie-t készíthetnek a fesztiválozók. Az alkalmazással a Sziget hivatalos videójába kerülhetnek be, és oszthatják meg azt saját felületeiken. Az app a mesterséges intelligencia segítségével ötvözi a felhasználó saját videóit a fesztivál hivatalos aftermovie-jával, így akár mindennap egyedi, személyre szabott videó készülhet, amelyben a fesztiválozó együtt szerepelhet kedvenc előadóival.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.