Noha a magyar szólás azt tartja, hogy a pénz nem boldogít, egyre több kutatás bizonyítja ennek az ellenkezőjét. Az egyik legfrissebb, amit a Wharton Egyetem kutatója, Matthew Killingsworth készített azonban még ennél is tovább megy: a pénz nemcsak, hogy boldogít, de nincs is olyan pont, amikor már annyira gazdagok vagyunk, hogy az ne számítson.
A kutató a CNBC-nek elmondta, hogy a kapcsolat figyelemre méltóan állandó, és úgy tűnik nincs olyan pont, amikor a pénz elkezd nem számítani. A frissen megjelent tanulmány a korábbi kutatásokra épül, melyek bemutatták a pozitív korrelációt a jövedelem és a boldogság között. A megállapítások között az is szerepel, hogy a boldogság növekedése viszonylag állandó jövedelemtől függően. Tehát
egy 20 százalékos béremelésnek ugyanúgy örül az, aki évi 50 ezer dollárt keres, mint az, aki évi 200 ezret.
Mindez annak ellenére van így, hogy az alacsonyabb jövedelem növekedése jóval nagyobb változást jelenthet az azt megkapó életében. Aki korábban máról holnapra élt, az képes lehet félretenni, míg egy eleve jól kereső csupán többet tud azokból venni, amit egyébként is szeret. Mégis, számokban kifejezve nagyjából mindkét esetben hasonló mérétkű javulást tapasztalunk az elégedettségben.
Ugyanakkor Killingsworth arra is felhívja a figyelmet, hogy a pénz csak egyik eleme annak, hogy mennyire érezzük magunkat jól a bőrünkben, a boldogság ugyanis egy sokismeretlenes egyenlet, ahol egyetlen változó sem domináns. A kutató szerint
a pénz elsősorban abból a szempontból fontos, hogy nagyobb szabadságot biztosít, és lehetővé teszi, hogy azt kezdjük az életünkkel, amit szeretnénk.
Éppen ezért az sem midegy, hogy hogyan jutunk a többletpénzhez, hiszen ha ezért olyan áldozatokat kell hoznunk, mely a szeretteinkkel töltött időt, vagy a hobbinkat károsítja, lehet, hogy a végén rosszabbul fogjuk érezni magunkat. Killingsworth ezért egy boldogságportfóliólétrehozását javasolja mindenkinek, hiszen a boldogságot számos tényező befolyásolja.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.