Árban nyomná le a kínai Google a Meta Ray-Banjét
Napokon belül bemutathatja saját mesterséges intelligenciával (MI) felszerelt okosszemüvegét a kínai Google-ként számon tartott Baidu – tudta meg a Bloomberg egy neve elhallgatását kérő forrástól, aki azért nyilatkozott anoniman, mert a terméknek egyelőre nem nyilvános a létezése.

Impozáns céljai lehetnek a Baidunak
Az iparági forrás szerint a Baidu jövő héten mutatja be a terméket a Baidu World című kiállításán, mellyel teljesen egyértelműen a Meta minden várakozást felülmúló, a Ray-Bannel közösen tervezett szemüvegének sikerét szeretnék lemásolni, vagy adott esetben akár le is körözni.
A Baidu szemüvege ugyanis szinte minden funkciójában egyezik majd a Facebook atyjának termékével: lesznek benne fotók és videók felvételére is alkalmas kamerák, hangalapú parancsok fogadására és beszélgetésre alkalmas mikrofonok, sőt, a termék még a Baidu saját virtuális asszisztensének, az Ernie-nek a szolgáltatásaihoz is hozzáférést nyújt majd a felhasználóknak.
A szakértői várakozások szerint a Baidu termékével a Meta Ray-Benjéhez hasonlóan lehet majd navigációt indítani saját térképükön, a Baidu Mapson keresztül, és a kínai Wikipedia, a Baike tudástárához is hozzá lehet majd férni a szemüvegen keresztül.
És van egy pont, amelyben a Baidu jó eséllyel lenyomja majd a rivális Metát: ez pedig az árazás.
A szakértők ugyanis azt várják, hogy a Baidu szemüvege olcsóbb lesz, mint a Zuckerberg-féle 299 dolláros alapárú termék, az első rendeléseket az ügyhöz közel álló források szerint már jövő év elején felveszi majd az új termékre a Baidu – pontos árakról ugyanakkor egyelőre nincs elérhető információ.
Az új szemüveget a Baidu hardveres üzletága, a Xiaodu néven futó szegmens fejlesztette ki, melynek kínálatában jelenleg megtalálunk hangvezérelt hangfalakat, és olyan vezeték nélküli fülhallgatókat is, amelyek a vállalat teljes hardveres és szoftveres kínálatával gördülékenyen együtt tudnak működni.
A Baidura az elmúlt hónapok fejleményeit látva igazán ráfér egy bombahír: a vállalat ugyanis kezdeti előnye ellenére az elmúlt időszakban elvesztette első helyét a kínai MI-csevegőbotok versenyében a TikTok atyjaként ismert ByteDance Doubaójával szemben, továbbá a cégvezetés nemrég figyelmeztette a befektetőket, hogy az MI-vel generált keresési eredmények megjelenítése miatt átmenetileg alacsonyabb profitabilitást ér csak majd el központi üzletágában, mint eddig.


