BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok
Szponzor logó
Szponzorált tartalom
BP Digital Group Kft.

Online jelenlét = üzleti eredmény? Így hoz pénzt a SEO (x)

Legyen szó webáruházról vagy szolgáltatást értékesítő weboldalról, a tudatos online jelenlét ma már elengedhetetlen a sikerhez. Ugyanis jelenlét hiányában látogatók és vásárlók sem érkeznek. Cikkünkben részletesen bemutatjuk, hogyan segíthet vállalkozásod fellendítésében a keresőoptimalizálás.
Fotó: bpdigital.hu

Mit jelent a keresőoptimalizálás?

A keresőoptimalizálás – vagyis a SEO – célja, hogy a weboldalad minél jobb pozíciókat foglaljon el a Google nem fizetett, organikus találati listájában. A magasabb helyezések pedig nagyobb láthatóságot és több releváns látogatót jelentenek.

Hogyan termel pénzt a SEO?

Célzott forgalmat generál

keresőoptimalizálás segítségével olyan kulcsszavakra rangsorolhatsz, amelyeket a célközönséged valóban keres. Így a keresési találatok élére kerülhetsz azoknál a kifejezéseknél, amelyek közvetlenül kapcsolódnak a termékeidhez vagy szolgáltatásaidhoz.

Ez azt jelenti, hogy nem véletlenszerű látogatók érkeznek az oldaladra, hanem olyan emberek, akik pontosan azt keresik, amit kínálsz. Ennek köszönhetően nemcsak a látogatóid száma nő, hanem a vásárlási hajlandóság is jelentősen javul.

Lokális elérést biztosít

Ha fizikai üzleted, rendelőd vagy helyhez kötött szolgáltatásod van, a lokális SEO rengeteg helyi ügyfelet szállíthat. A Google Cégprofil (korábban: Google Cégem) optimalizálása lehetővé teszi, hogy a térképes találatok között is megjelenj, mégpedig előkelő helyen. Ez különösen akkor hatásos, ha a felhasználók például „fodrász Budapest” vagy „gyógytornász Szeged” típusú kulcsszavakra keresnek. A helyi rangsorolásban való jó szereplés több érdeklődőt és számos új ügyfelet is hozhat.

Hosszú távon is megtérül

A SEO a PPC-hirdetésekkel szemben nem kampányszerű megoldás, hanem hosszú távú befektetés. Egy szakszerűen optimalizált tartalom hónapokon, sőt akár éveken keresztül képes folyamatosan forgalmat terelni az oldaladra. Időnként persze érdemes ellenőrizni a korábbi tartalmakat, és szükség esetén módosítani rajtuk, hogy azok továbbra is a Google élmezőnyébe tartozzanak.

A SEO-ra a jövőben is alapozhatsz?

Igen, a keresőoptimalizálás, SEO a jövőben is kifizetődő lesz. Bár az elmúlt időszakban a Google AI Overview bevezetése miatt valamelyest megváltoztak a keresőoptimalizálás egyes stratégiái, a keresés alapelvei továbbra sem tűntek el.

A jól strukturált, értékes tartalmakra, a technikai megfelelőségre és a felhasználói élményre épülő oldalak továbbra is előnyt élveznek. A mesterséges intelligencia tehát nem helyettesíti, hanem kiegészíti az eddig megszokott SEO-t. A keresőoptimalizálás továbbra is az egyik leghatékonyabb marketingeszköz marad.

Ma már azért is erős verseny zajlik, hogy kire hivatkozzon az AI a források között

Ez egészen új kihívást jelent a vállalkozások számára. Így már nem feltétlenül a leghosszabb és legrészletesebb tartalmak aratnak sikert, hanem azok, amelyek az emberek és az algoritmusok számára is könnyen értelmezhetők.

A néhány éve még jól bevált tartalomgyártási technikák ma már nem biztos, hogy ugyanolyan jól működnek, ezért érdemes olyan SEO-szakértőkkel dolgozni, akik már felkészültek az AI hozta változásokra.

Mennyi időn belül hoz eredményt a SEO?

Általában néhány hónapon belül, de ez egyrészt a SEO-munka minőségétől, másrészt a versenytársak erősségétől is függ. Amíg bizonyos kulcsszavakra akár néhány hét alatt is jó helyezést érhetsz el, addig a keresettebb kifejezésekre való előnyös rangsorolás 6-12 hónapot is igénybe vehet. Utána viszont már folyamatos forgalomra számíthatsz.

A keresőoptimalizálás célzott forgalmat, jobb láthatóságot és hosszú távú megtérülést kínál. Ha stabil online jelenlétet és növekvő ügyfélszámot szeretnél, a SEO ma és a jövőben is biztos alapot ad vállalkozásod számára!

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.