A Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara (BKIK) keddi közleménye szerint osztja a Magyar Autóklubnak a pesti alsó rakpart végleges lezárását ellenző véleményét, mert
a szakemberek szerint annak végleges lezárása tovább ronthatja a budapesti autós közlekedést.
Az autóklub szerint a lezárás a rakparti forgalmat a belvárosba tereli. Úgy vélik, ötletelés helyett stratégiai tervezésre van szükség, és célszerűbb lenne olyan megoldást keresni, mely az autóforgalmat a folyópartig kiszélesített Duna-korzó alatt vezeti el, vagy legalább megvizsgálni ennek a lehetőségét, hasonlóan a hannoveri, bécsi, oslói alagutakhoz.
A főváros egyes részeinek megközelítése gépjárművel jelenleg is komoly nehézséget jelent az adott területen működő vagy ott szolgáltatást nyújtó vállalkozásoknak – írták, megjegyezve, hogy a jármű egyes lakossági szolgáltatóknak – például szerelőknek, építési vállalkozóknak, kiskereskedelmi áruszállítóknak – nélkülözhetetlen munkaeszközeik vagy árucikkeik célba juttatásához.
A BKIK az online konzultáció után egyeztetést kíván folytatni a tapasztalatokról a főváros vezetésével – olvasható a közleményben. Karácsony Gergely főpolgármester április 13-án jelentette be, hogy a Lánchídtól délre teljesen autómentes lesz a pesti alsó rakpart. A Magyar Autóklub erre reagálva közölte, hogy elutasítja az észak–déli közlekedési folyosóként használt pesti alsó rakpart Lánchíd és Erzsébet híd közötti szakaszának végleges lezárását.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.