Még tart az oroszok vásárlási kedve, a legnagyobb dubaji ingatlanfejlesztő legtöbb ügyfele orosz, ami annak a jele, hogy változatlanul biztonságos menedéket keresnek a szankcionált ország tehetősebb állampolgárai.
Az Emaar Properties PJSC az első féléves befektetői prezentációjában ugyan nem közölte, hogy ügyfeleinek hány százaléka orosz, de a kördiagramon a legnagyobb szegmensnek jelölték meg az orosz ügyfeleket.
A nagy érdeklődés mindenesetre rekordszintre hajtotta az árakat az arab emírségekben.
Sara Boutros , a CI Capital elemzője úgy becsüli, hogy az Emaar-fejlesztések vásárlóinak 12 százaléka lehet orosz, míg tavaly a második legnagyobb vevők, és 2020-ban a kilencedikek voltak. Az Emaar egyébként Dubaj legnagyobb ingatlanfejlesztője, 30 százalékos részesedéssel.
Arra számítunk, hogy erős marad az oroszok jelenléte egész évben
– mondta a szakértő. Az oroszok elsősorban a luxusszegmenst vásárolják, ahol magasak a bérleti díjak.
A CBRE Group Inc. Ingatlantanácsadó szerint a városban a lakásbérleti hozamok 6,75–7,25 százalék között mozogtak a második negyedévben. Dubaj nem adóztatja meg a bérleti díjakat és a nyereséget, és az ingatlanvásárlás állami illetéke is 4 százalékkal alacsonyabb, mint a környező országokban. Dubaj ingatlanpiaca virágzik, összességében nem hatottak rá a globális trendek, a kamatok emelkedése és a gazdaságok lanyha növekedése sem húzta vissza. A fellendülés a világjárvány után kezdődött, és az újonnan érkezők vásárlásai csak felgyorsították a folyamatokat. Betelepülők pedig bőven voltak:
Ázsiából érkeztek a kriptomilliomosok, bankárok és újabban az oroszok is. Tavaly az oroszok vezették a nem helyi vásárlók listáját Törökországban is, ott az eladott ingatlanok 25 százalékát vásárolták meg.
Az Emaar Development PJSC 6264 ingatlant adott el az első fél évben, az eladások pedig elérték a 19 milliárd dirhamot (5,2 milliárd dollárt). Tavaly az Emaar 30,7 milliárd dirham értékben értékesített, ami 2015 óta a legmagasabb érték.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.