Az Európai Szállítmányozási Munkások Szövetsége (ETF) szerint a kamionsofőrök 30, míg a buszsofőrök 24 százaléka aludt el legalább egyszer a volán mögött az elmúlt 12 hónapban – írja a Brussels Times.
Az ETF által készített, 2800 sofőrt megkérdező kutatás szerint a kamionsofőrök 88, míg a buszsofőrök 60 százaléka dolgozik több mint 40 órát hetente, melyek egy részét a vezetési és pihenési idő mérésére szolgáló tachográf nem rendeltetésszerű használata miatt nem lehet látni. Így könnyen előfordulhat, hogy a nehéz gépeket vezető sofőrök napi 12-14 órát is vezetnek egy nap.
A kamionok és buszok nagy mérete miatt az ezen járműveket érintő balesetek következményei is súlyosabbak, 2016-ban (a legutolsó év, melyről az EU CARE adatbázisa rendelkezik statisztikával) 4002-en haltak meg kamion- és 594-en buszbaleset következtében az európai utakon.
Az ETF szerint a korlátozott és nem elegendő pihenő idő és az alacsony bérek is hozzájárulnak a sofőrök fáradtságához, hiszen csak így képesek megfelelő fizetést elérni. A komfortos parkolóhelyek hiánya is ront a helyzeten.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.