Sokak vágya válik valóra, Magyarországra jön a Primark. A nemzetközi divatüzletlánc 2023. szeptember 16. után nyitja meg első üzletét Budapesten. A Primark rendkívül népszerű üzletlánc, rengeteg magyar egészen Bécsig is hajlandó kiutazni, hogy válogathasson a cég ruházati cikkei között. A régióban szinte már csak Magyarországon nem volt üzlete a vállalatnak, korábban Szlovéniában, Lengyelországban, Csehországban és Romániában is sikeres üzletnyitásokat hajtott végre. Magyarország lesz a 17. ország, ahol jelen lesz a Primark.
A Primark ír divatcikk kiskereskedelmi vállalat Európában az egyik legnépszerűbb üzletlánc. A céget 1969-ben alapította Arthur Ryan, az írországi Dublinban.
Magyarországon a cég legnagyobb versenytársai a már erős gyökereket vert Zara és H&M lesznek. Ennek a két üzletláncnak ez egységei szinte minden bevásárlóközpontban jelen vannak Magyarországon, a népszerűségük pedig töretlen. A Primarknak ezzel a két világszinten is a legnagyobbnak számító márkával kell felvennie a versenyt.
Előzetesen azt lehet látni, hogy ez több lesz, mint szélmalomharc, hiszen a Primark a nagyobb európai országokban jóval olcsóbban kínálja a termékeit.
Az ár összehasonlításhoz a Zara, a H&M és a Primark brit honlapjain feltüntetett árcédulákat vettük figyelembe.
Női farmernadrág:
Női farmernadrágból 72 termék van feltüntetve a Primark oldalán, ezek majdnem 80 százaléka a 10–20 fontos árkategóriába tartozik. Ez átszámolva 4500–9000 forintos ár. A magasabb árkategóriát a honlapon maximum 30 fontig, 13 500 forintig lehet szűrni.
A H&M honlapján a termékkínálat jóval szélesebb, 451 női farmernadrágot listáz az oldal. Az ár magasabbról indul, a legolcsóbb termékek 15 fontot kóstálnak (kb. 6700 forint). A H&M árcédulái viszonylag meredeken emelkednek a Primarkhoz képest, a farmernadrágok több mint fele 25 fontról (11 ezer forint) indul, és széles a kínálat 35-40 fontos (16-18 ezer forint) darabokból.
A Zara brit honlapja a női farmernadrágokból 167 találatot listázott a cikk írásának időpontjában, ezek pedig 20–50 font közötti árakon szerepelnek. A honlapot átböngészve a legtöbb női farmert 30-36 font (13 500-16 000 forint) közötti árakon kínálták.
Női ruhák:
A Primark brit honlapja a női ruha keresésre 42 terméket listázott, ezeket pedig 7–18 font (3200–8100 forint) között árazták.
A női ruha keresőszóra ismét a H&M kínálata a legnagyobb a brit weboldalon böngészve: 826 terméket listázott. Ebben az üzletben az árak 9 fontról (4000 forint) indulnak, majd gyorsan 25 font (11 ezer forint) fölé kúsznak. A kínálat több mint fele szerepel a 25 font vagy a feletti értéksávban.
A Zara esetében a női ruha keresőszóra 670 találatot listáz a honlap. Ezek többnyire 20 fontos (9000 forint) árról indulnak, néhány akciós termék esetében lehetett ennél olcsóbb terméket találni. Az árak itt a legmagasabbak, jellemzően 35 font vagy annál magasabb árakkal lehet találkozni.
Férfipólók:
A férfi termékek esetében a pólókat vettük figyelembe az ár összehasonlításnál. A Primark oldala 188 terméket listázott erre a keresésre. A felsorolt termékek majdnem kétharmada az 5 font (2200 forint) alatti árkategóriába tartozik, illetve a legmagasabb árak a szűrés szerint nem lépik át a 20 fontot (9000 forint).
A H&M esetében a legolcsóbb férfipólók 4 fontba (1800 forint) kerülnek, de nagyon gyorsan 10 font fölé emelkedik az áruk. A férfipólók ebben az üzletben a brit árak szerint túlnyomórészt a 10–20 font közötti sávban mozognak. A keresőszóra a honlap 234 terméket listázott.
A Zara brit oldala a férfipóló kulcsszóra 548 találatot adott ki. Az árak ebben a kategóriában itt a legmagasabbak, általában 16 fontról indulnak. Csak néhány akciós termék esetén találtunk 10 fontnál kisebb árat. A legtöbb termék ára meghaladja a 20 fontot is.
Látható tehát, hogy a brit oldalak összehasonlításából az jött ki, hogy
a Primark az egyes terméktípusokból viszonylag kisebb választékot kínál, viszont az árai alacsonyabbak, mint a versenytársaké.
Arról, hogy Magyarországon hogyan fog alakulni az érkező bolt árképzése, egyelőre nincsen semmilyen információ.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.