A Bud Light eladásai májusban visszaestek, és már nem ez a márka a legkelendőbb sör az Egyesült Államokban. A Bud Lightot gyártó és forgalmazó Anheuser-Busch InBev (ABI) 297 millió dollár értékben adott el Bud Lightot a május 28-ig tartó négy hétben, ami 23 százalékos visszaesés az előző év azonos időszakához képest a Circana fogyasztói magatartást elemző cég adatai szerint. A Modelo Especial májusban előzni tudott 333 millió dolláros eladással, ami 15 százalékos növekedés 2022-hez képest.
A Bud Light eladásainak visszaesése a Dylan Mulvaney transznemű aktivistával és színésznővel történt félresikerült promóció után következett be, amely után sokan a népszerű sör bojkottjára szólítottak fel.
A vállalat kísérlete, hogy elhatárolódjon a kampánytól, ráadásul újabb visszhangot váltott ki, ezúttal az LMBTQ+ közösségből, és egyes bárok az összes Anheuser-Busch-terméket levették a kínlatról.
Az biztos, hogy a Bud Light még mindig óriási népszerűségnek örvend, és az év eddigi részében több dobozt adott el, mint bármelyik versenytársa, de a Mulvaney-fiaskó azzal fenyeget, hogy ez megváltozik
– állítja az alkoholszektort elemző Bump Williams Consulting.
Május előtt a Bud Light volt a legkelendőbb sör, és ha sikerül megfordítani az eladások csökkenését, akkor a márka visszaszerezheti az első helyet – tette hozzá az elemzőcég. A Modelo Especial egy pilsner típusú láger, amelyet csaknem száz évvel ezelőtt vezettek be Mexikóban. A Constellation Brands 2013-ban vásárolta meg a Modelót, ráadásul épp az ABI-tól. Azóta a Constellation vezető márkaként támogatja a Modelo sörök forgalmazását.
– Modelo Especial (333,1 millió dollár forgalom)
– Bud Light (297,3 millió dollár)
– Michelob Ultra (267,6 millió dollár)
– Coors Light (241 millió dollár)
– Miller Lite (216,4 millió dollár)
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.