Az Aldi és a Tolnatej közösen vizsgálják a hét végi fogyasztói panaszt – erről a kiskereskedelmi lánc adott ki közleményt. Az eset előzményéről a Világgazdaság is beszámolt: a piliscsabai Aldiban vásárolt saját márkás, 1,5 százalékos tejtől több vásárló is rosszul érezte magát, ami a sajtóban is nagy visszhangot kapott.
Az Aldi most megerősítette, hogy a piliscsabai üzletébe szombaton vásárlói panasz érkezett az 1,5 százalékos zsírtartalmú ESL-tejjel kapcsolatban. A vállalat most azt írta, a panasz kivizsgálását haladéktalanul megkezdte, és elővigyázatosságból valamennyi magyarországi üzletében kivonta az értékesítésből
Ezenfelül az áruházlánc és a gyártó külön-külön is vizsgálatot kezdeményezett, ennek eredményéről pedig tájékoztatják a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatalt. A Tolnatej lefolytatott egy előzetes kontrollt, és eszerint
a termékek sem tisztítószerrel, sem semmilyen vegyszerrel vagy más anyaggal nem szennyeződhettek.
A gyártási folyamat során kivett mintákat a cég ismételten ellenőrizte, és a minták utólagos ellenőrzésekor is erre a megállapításra jutottak. Ezzel együtt is a problémásnak jelzett, bontatlan csomagolású termékeket haladéktalanul laborvizsgálatnak fogják alávetni. Az Aldi ugyancsak eljárt saját hatáskörében: az értékesítésből kivont termékeknél több üzletében is érzékszervi kóstolást tartott, és a termékeket megfelelőnek találta. Ugyancsak megbízott független laboratóriumot teljes körű vizsgálattal. A boltlánc megjegyezte: a gyártó Tolnatej 12 408 darabot szállított a szóban forgó tejből az Aldi biatorbágyi központi raktárába, ebből pedig közel 12 ezer terméket értékesítettek is.
A piliscsabai fogyasztói panasz beérkezése, illetve az ezzel kapcsolatos sajtóhírek megjelenése előtt egyetlen vásárlói reklamáció sem érkezett az áruházlánc ügyfélszolgálatára
– emelték ki. Egyúttal arra is felhívták a figyelmet, hogy a vásárlók a kifogásolt tejeket bármelyik üzletükbe visszavihetik, az áruházlánc nyugta nélkül visszatéríti a termékek árát.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.