Óriási botrányt okozott az Aldi Süd számos áruházában bevezetett újítás: hogy csökkentsék vásárlók sorbanállási idejét, dupla kasszákat vezettek be, mellyel a dolgozók hatékonyságát akarták növelni. Természetesen a munkavállalóknak ez egyáltalán nem tetszik, mivel ez azt eredményezi, hogy ugyanannyi idő alatt dupla munkát végezzenek.
Az Aldi és a Lidl már régóta versenyeznek, és ez sokszor a pénztárosoknak jelent változást. Az Aldi korábban még azt is kijelentette, hogy dolgozóik jóval gyorsabbak a konkurens diszkontláncok pénztárosainál – írja az Origo.
A dupla kasszáknak állítólag az az előnyük, hogy két kasszaszalaggal és két terminállal működnek.
A gyakorlatban egy ilyen működésénél a pénztárosnak nem kell megvárnia, amíg a vásárló elpakol, hanem amíg a vevő az árucikkeit szedi össze, máris átfordulhat a másik soron várakozó vásárlóhoz. A cég munkatársai arról nyilatkoztak, hogy a dupla kasszánál az eddigieknél is gyorsabban kell dolgozniuk. Nagyon gyorsan kell váltani egyik kasszaszalagról a másikra, és ez többeknél már most mozgásszervi panaszokat eredményezett. A dolgozók azt is kifogásolták, hogy
a két kassza olyan mértékű koncentrációt követel, aminek sokan nem képesek eleget tenni.
Az Aldi egyelőre nem reagált a dolgozói állításokra. Azt közölte, hogy üzleti okokból és a versenytársakkal szembeni előny érdekében nem közöl részleteket a dupla kasszákat illetően. Tudomásunk szerint Magyarországon egy áruházban sem vezették be ezt az újítást.
Az Aldi nemrég megnyitotta első pénztár nélküli üzletét, ahol a vásárlók sorban állás és fizetés nélkül vehetik át a termékeket és távozhatnak. A német diszkontlánc ezzel az Amazon és a Tesco nyomdokaiba lép, amelyek szintén nyitottak már pénztár nélküli üzleteket – új modellre áll át a kiskereskedelem.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.