Április elején jelent meg a magyar sajtóban, hogy a kínai e-kereskedelmi óriás, a Temu felhagyott az addig tapasztalt agresszív üzletpolitikájával és már nem árasztja el hirdetésekkel a közösségi médiát.
Akkor az Economx az írta, hogy "látványosan megváltozott a Temu kereskedelmi gyakorlata és a kínai PDD Holdings e-kereskedelmi vállalat érdekeltségébe tartozó online piactér már közel sem olyan agresszív a virtuális térben, mint ahogyan azt a hazai fogyasztók megszokhatták az elmúlt hónapokban".
Azóta éppen egy hónap telt el, az iménti megállapítást pedig máris felülírta az élet:
a Temu ismét elárasztotta Magyarországot hirdetésekkel.
A Meta hirdetési adatbázis szerint ugyanis a kínai webáruház április 7-e óta kiterjedt kampányt folytat a
felületein. Úgy tűnik, a hirdetési roham egyelőre részben végéhez ér, legalábbis a Meta adatközlése szerint a Temu május 7-ig, tehát pontosan egy hónapon keresztül fizetett a megjelenései egyik feléért. Hogy mennyi pénzt, arról Mark Zuckerberg birodalma értelemszerűen nem szolgál információval. Az biztos, hogy a kedvezményezett fél a Temu volt, a fizető fél pedig a Gobal Integrated Marketing Communication Group Holding Limited. Nem érdemes kis tételekre gondolni, már csak azért sem, mert az amerikai sajtó márciusban írta meg, hogy a Temu 2023-ban 2 milliárd dollárnál is többet költött a Meta-nál, ráadásul ezzel párhuzamosan a Google vezető hirdetőjévé is vált.
Ha a mostani magyarországi hirdetési roham költségét nem is tudhatjuk meg, számos más érdekes részlet kiderül a Meta hirdetési adatbázisából.
Így például az is, hogy a Temu kifejezetten Magyarországra – pontosabban azokra, akiknek ez az elsődleges tartózkodási helye – lőtt a 18-65+ éves korosztályra, tehát lényegében a teljes felnőtt társadalomra. Nem tett nemek szerinti kikötést sem, egyaránt el kívánta érni a nőket és a férfiakat is. Ez a stratégia a számok alapján eredményes volt:
összesen 3 344 236 fiókot ért el,
vagyis ennyi felhasználó látta legalább egyszer a Temu hirdetését április 7. és május 7. között. Közülük a legtöbben a 25-34 év közötti nők és férfiak voltak, külön-külön több mint 400 ezren. Ugyanakkor jelenleg is találni aktív hirdetést, ezek április 12-től futnak és egyelőre nem látszik, hogy mikor zárják le őket. Nm csoda, hogy a Temu megállás nélkül bombázza a magyar hirdetési piacot, hiszen ezidáig nagyon gyümölcsözőnek bizonyult ez a stratlégia.
A Digitális Kereskedelmi Szövetség éppen frissen mutatta ki, hogy noha a kínai kereskedő alig 8 hónappal ezelőtt, 2023 szeptemberében indult el Magyarországon, hirdetéseivel és a szinte minden termékkategóriára kiterjedő választékával hetek alatt letarolta a magyar e-kereskedelmi piacot. A Temu magyar vásárlói bázisának mérete 2024 áprilisában már átlépte az 1,25 millió főt, amihez 2024 első három hónapjában több mint 1,5 millió – magyar vásárlóknak küldött – rendelés is társult.
Ezek összértéke csupán három hónapot figyelembe véve is közel 22,5 milliárd forint,
amely a teljes online költés 7 százaléka. Ami talán ennél is megdöbbentőbb, hogy a tavalyi nagyjából 3,9 millió fős, nagyon lassan növelhető online vásárlói bázist a Temu képes volt jelentősen bővíteni: a nagyon intenzív akcióknak és bevezető ajánlatoknak köszönhetően körülbelül 200-250 ezer fővel dobta meg az aktív vásárlói bázist Magyarországon. Az pedig már csak hab a tortán, hogy a Temu-n vásárlók 32 százaléka úgy gondolja, hogy nem külföldi webáruházból rendelt.
Pedig nagyon is, és ez a januártól márciusig a Temunál hagyott 22,5 milliárd forint fájón hiányzik a valóban hazai webáruházak kasszájából.
Így ver át a Temu!Erőszakos reklámrengeteg, grammra kimért üzenetekkel. A Temu számos olyan reklámstratégiát bevet, amiért a magyar versenyhatóság korábban, más cégeket már megbüntetett. |
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.