BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok
Photo Illustrations - Stock Pictures
MediaMarkt

Látványos húzásokkal tarolna a MediaMarkt: használt telefon, megújuló weblap és Szoboszlai volt edzője is terítéken

Saját márkás kínálatait szeretné erősíti az egyik legnagyobb elektronikai termékeket árusító áruházlánc. A MediaMarkt beszámolt legfrissebb kutatásairól: ezekől kiderült, hogy melyek a legnépszerűbb termékek a Black November alatt, mennyit nőtt az online kereskedelem és mivel próbálják a vásárlóélményt javítani.

Bár az előző év gazdasági nehézségei az egész szektorra rányomta bélyegét, de idén már erősödés volt tapasztalható – mondta Szilágyi Gábor, a MediaMarkt Magyarország ügyvezető igazgatója a vállalat sajtóbeszélgetésén, melyen a szektor aktualitásairól volt szó.

Photo Illustrations - Stock Pictures
MediaMarkt
A MediaMarkt fenntarthatósági nagyköveteket is alkalmaz áruházaikban / Fotó: NurPhoto via AFP

Kiemelte, hogy a tavalyi inflációs sokk után magához tért a piac, a 9 százalékos reálbérnövekedés jót tett az ágazatnak. Az ingatlanpiac is segítette a helyreállást, hiszen a háztartási gépek vásárlása is növelte a forgalmat – jegyezte meg, hozzátéve: a nyári hónapokban pedig két számjegyű fejlődést is mutatott a piac. A legkedveltebb termékkategóriák: kis háztartási gép és mobil kommunikáció, valamint a televízió, a klíma és kávégépek is népszerűek voltak. Az e-mobilitás is növekedett, ilyen például az e-roller, viszont az okosotthon eszközök kevésbé fogytak.

Az online piac folyamatosan fejlődik

A vásárlók egyre többet költenek online – hangsúlyozta Karzub-Lehoczky Fanni, a cég marketing igazgatója. Kiemelte, hogy a boltba betérő vásárlók jelentős része is az interneten tájékozódik, ott választja ki a terméket. Ezért úgynevezett Retail Media eszközökkel – weboldalukon, mobilalkalmazásukon és fizikai üzletekben elhelyezett hirdetésekkel – szeretnék elérni, hogy a vásárlók kevesebb tolakodó reklámmal találkozzanak, a hiperperszonalizáció által pedig személyre szabott ajánlatokat kapjanak. Ennek érdekében a mobil alkalmazásukat is fejleszteni fogják. A weboldal 2025-re újul meg, utóbbi fejlesztés pedig 2026-ra lesz kész.

Erősíteni kell a saját márkás termékeket

Van egy olyan vásárlói réteg, melynek kiemelten fontos a jó ár-érték arány, ezért kiemelt hangsúlyt fektetünk a saját márkás termékekre – hangsúlyozta Szilágyi Gábor. Kiemelte, hogy a minőség, a megbízhatóság, a hosszú távú igények kielégítése megerősítette a vásárlói bizalmat, mely növelte a keresletet. Ezen belül is kisháztartási gépek mellett a televíziók és laptopok is népszerűek.

A back to school időszakban nő a kereslet leginkább a saját márkáknál, amikor a fiatalok beköltöznek albérleteikbe, és például kávéfőzőt, vagy mosógépet vásárolnak – tette hozzá Karczub-Lehoczky Fanni.

A marketing igazgató a MediaMarkt hűségprogramjáról elmondta, hogy kutatásuk szerint a 16-59 évesek több mint háromnegyede tagja hűségprogramnak, ebből

  • 67 százalékuk vásárlási döntéseit befolyásolja,
  • 42 százalékuknak fontosak a spórolási lehetőségek,
  • 27 százalék pedig az azonnali előnyöket preferálják.

Élményalapú vásárlásra törekszik a cég – mondta Szilágyi. Ennek érdekében továbbra is biztosítanak szakértői hátteret és szaktanácsadást, szervizelési lehetőség is van –jegyezte meg. 

Használt készüléket is árul a MediaMarkt

Már használt mobiltelefon-készülékek is elérhetőek online üzletünkben, ez pedig hatalmas lépés a fenntarthatóság felé – mondta Sipos-Mohai Réka, a szolgáltatás menedzsment vezetője. Fenntarthatósági nagyköveteik – szakembereik – segítenek az energiatakarékos termékek kiválasztásában, emellett karbantartási tanácsadást is adnak. Már több mint 600 olyan termék van a polcokon, melyek megfelelnek a legfrissebb fenntarthatósági követelményeknek.

Black Friday: közeleg a tél

Az áruházlánc vásárlói felmérése szerint az emberek 63 százaléka keres Black Friday kedvezményeket, 68 százaléknak pedig nem befolyásolja költési szokásait. Kiemelt termékeik:

  • okostelefon, okosóra, tablet
  • szórakoztató elektronika
  • háztarási kis- és nagygépek

A fogyasztók már tudják, hogy a Black Friday már nem csak egy napig tart, hanem legalább egész novemberben. A november és december adja a MediaMarkt éves árbevételének 20 százalékát.  60 százalékban olyan cikket vásárolnának, melyet amúgy is megvennének, csak kivárják a megfelelő akciót. Mobiltelefonra átlagosan körülbelül 100 ezer forintot költenek ebben az időszakban. Érdekességként megemlítette:

a november-decemberi időszakban a legkeresettebb háztartási termék a szárítógép.

Ebben az időszakban az online forgalom is megduplázódik. A bizalmi faktor még nem erős: bár online veszik és rendelik meg, de az áruházban veszik át a terméket. A vásárlók 22 százaléka ingyenes házhozszállítást vár el extra szolgáltatásként.

Szilágyi Gábor elmondta, a karácsonyra akciókkal is készülnek, valamint a Liverpool volt edőzje, Jürgen Klopp lesz az áruházlánc egyik reklámarca.

Ajánlott videók

Továbbiak

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.