Bár az előző év gazdasági nehézségei az egész szektorra rányomta bélyegét, de idén már erősödés volt tapasztalható – mondta Szilágyi Gábor, a MediaMarkt Magyarország ügyvezető igazgatója a vállalat sajtóbeszélgetésén, melyen a szektor aktualitásairól volt szó.
Kiemelte, hogy a tavalyi inflációs sokk után magához tért a piac, a 9 százalékos reálbérnövekedés jót tett az ágazatnak. Az ingatlanpiac is segítette a helyreállást, hiszen a háztartási gépek vásárlása is növelte a forgalmat – jegyezte meg, hozzátéve: a nyári hónapokban pedig két számjegyű fejlődést is mutatott a piac. A legkedveltebb termékkategóriák: kis háztartási gép és mobil kommunikáció, valamint a televízió, a klíma és kávégépek is népszerűek voltak. Az e-mobilitás is növekedett, ilyen például az e-roller, viszont az okosotthon eszközök kevésbé fogytak.
A vásárlók egyre többet költenek online – hangsúlyozta Karzub-Lehoczky Fanni, a cég marketing igazgatója. Kiemelte, hogy a boltba betérő vásárlók jelentős része is az interneten tájékozódik, ott választja ki a terméket. Ezért úgynevezett Retail Media eszközökkel – weboldalukon, mobilalkalmazásukon és fizikai üzletekben elhelyezett hirdetésekkel – szeretnék elérni, hogy a vásárlók kevesebb tolakodó reklámmal találkozzanak, a hiperperszonalizáció által pedig személyre szabott ajánlatokat kapjanak. Ennek érdekében a mobil alkalmazásukat is fejleszteni fogják. A weboldal 2025-re újul meg, utóbbi fejlesztés pedig 2026-ra lesz kész.
Van egy olyan vásárlói réteg, melynek kiemelten fontos a jó ár-érték arány, ezért kiemelt hangsúlyt fektetünk a saját márkás termékekre – hangsúlyozta Szilágyi Gábor. Kiemelte, hogy a minőség, a megbízhatóság, a hosszú távú igények kielégítése megerősítette a vásárlói bizalmat, mely növelte a keresletet. Ezen belül is kisháztartási gépek mellett a televíziók és laptopok is népszerűek.
A back to school időszakban nő a kereslet leginkább a saját márkáknál, amikor a fiatalok beköltöznek albérleteikbe, és például kávéfőzőt, vagy mosógépet vásárolnak – tette hozzá Karczub-Lehoczky Fanni.
A marketing igazgató a MediaMarkt hűségprogramjáról elmondta, hogy kutatásuk szerint a 16-59 évesek több mint háromnegyede tagja hűségprogramnak, ebből
Élményalapú vásárlásra törekszik a cég – mondta Szilágyi. Ennek érdekében továbbra is biztosítanak szakértői hátteret és szaktanácsadást, szervizelési lehetőség is van –jegyezte meg.
Már használt mobiltelefon-készülékek is elérhetőek online üzletünkben, ez pedig hatalmas lépés a fenntarthatóság felé – mondta Sipos-Mohai Réka, a szolgáltatás menedzsment vezetője. Fenntarthatósági nagyköveteik – szakembereik – segítenek az energiatakarékos termékek kiválasztásában, emellett karbantartási tanácsadást is adnak. Már több mint 600 olyan termék van a polcokon, melyek megfelelnek a legfrissebb fenntarthatósági követelményeknek.
Az áruházlánc vásárlói felmérése szerint az emberek 63 százaléka keres Black Friday kedvezményeket, 68 százaléknak pedig nem befolyásolja költési szokásait. Kiemelt termékeik:
A fogyasztók már tudják, hogy a Black Friday már nem csak egy napig tart, hanem legalább egész novemberben. A november és december adja a MediaMarkt éves árbevételének 20 százalékát. 60 százalékban olyan cikket vásárolnának, melyet amúgy is megvennének, csak kivárják a megfelelő akciót. Mobiltelefonra átlagosan körülbelül 100 ezer forintot költenek ebben az időszakban. Érdekességként megemlítette:
a november-decemberi időszakban a legkeresettebb háztartási termék a szárítógép.
Ebben az időszakban az online forgalom is megduplázódik. A bizalmi faktor még nem erős: bár online veszik és rendelik meg, de az áruházban veszik át a terméket. A vásárlók 22 százaléka ingyenes házhozszállítást vár el extra szolgáltatásként.
Szilágyi Gábor elmondta, a karácsonyra akciókkal is készülnek, valamint a Liverpool volt edőzje, Jürgen Klopp lesz az áruházlánc egyik reklámarca.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.