A black friday népszerűsége Magyarországon továbbra is töretlen: a 18–79 éves felnőtt lakosság 94 százaléka hallott már róla, és idén a felnőtt lakosság közel fele tervezi is kihasználni az akciókat. Még egy esetleges múltbeli csalódás sem jelent elzárkózást a vásárlás elől – derült ki a Reacty Digital felméréséből.
A vásárolni kívánt főbb termékkategóriák nem változtak tavalyhoz képest, és idén is a férfiak terveznek többet költeni ebben az akcióban.
A 18–79 éves magyarok 94 százaléka hallott már a black friday akcióról, és 37 százaléka vásárolt is a 2023-as black friday keretében, főként a 45 év alattiak. A tavaly ebben az időszakban üzletben, illetve online vásárlók aránya is szignifikánsan emelkedett a megelőző évhez képest. Az idei black friday iránti érdeklődés is erős, minden második felnőtt magyar tervezi a kedvezmények kihasználását.
A népszerű termékkategóriákban nem volt nagy változás, bár az első és második helyezett helyet cserélt az előző felméréshez képest:
Idén átlagosan 47 ezer forintot szánnak erre, ami emelkedés az előző évekhez viszonyítva. A férfiak körében többen terveznek akár 100 ezer forint feletti költést, ők így átlagosan 56 ezer, míg a nők csak 36 ezer forint értékben vásárolnának. A legtöbben 20 és 30 ezer forint közötti kiadással számolnak, ugyanakkor 16 százalék még bizonytalan a költési keretével kapcsolatban.
A tavalyi black friday során – akárcsak az azt megelőző évben – a vásárlók negyedét (24 százalék) érte valamilyen formában csalódás a megvásárolt termékekkel, szolgáltatásokkal kapcsolatban. Ez főként abból adódott, hogy átverésnek érezték az akciót, mivel később vagy máshol hasonló árakat láttak ugyanahhoz a termékhez, szolgáltatáshoz. Ez azonban nem vette el a kedvet a jövőbeli vásárlástól, hiszen a tavalyi black friday alatt csalódók kétharmada idén is tervez akciósan vásárolni, a pozitív tapasztalattal rendelkezők közül pedig tízből kilencen gondolkodnak ebben.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.