BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok
repülőtér Liszt Ferenc
turizmus
késés
sunexpress
Budapest Airport

ATTILA KISBENEDEK  /  AFP

Megszólalt a Világgazdaságnak a Budapest Airport a brutális késés kapcsán

A fedélzeti utastájékoztató rendszer meghibásodása miatt nem indulhatott el időben a SunExpress Antalyába tartó járata a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérről. A Budapest Airport a Világgazdaság megkeresésére tisztázta az eset körülményeit. A 140 utas 19 órás késéssel indulhatott el végül.

A SunExpress légitársaság Antalyába tartó járata majdnem 19 órás késéssel indult el a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérről. A Világgazdaság felkereste a Budapest Airportot az üggyel kapcsolatban.

repülőtér Liszt Ferenc
turizmus
késés
sunexpress
Budapest Airport

ATTILA KISBENEDEK  /  AFP
Maratoni késés miatt 140 ember ragadt a Budapest Airporton, a reptér reagált az esetre / Fotó: AFP

A Budapest Airport vállalati kommunikációs és kormányzati kapcsolatokért felelős igazgatója elmondta, hogy a menetrend szerint június 21-én 11.35 órakor, Antalyába induló repülőgépen 

meghibásodott a fedélzeti utastájékoztató rendszer, így a gép nem szállíthatott utasokat. 

A SunExpress a technikai probléma miatt a gépet üresen hozta el Budapestről, a reptéren maradt 141 utasért másik gépet küldtek.

Valentínyi Katalin elmondta, hogy mire a légitársaság a mentesítő járatra az esti órákban megkérte a résidőt, a felszállás belecsúszott volna a éjszakai mélyalvás időszakba, ami éjfél és hajnali 5 óra között van. Ebben az időben nem volt lehetőség a vissza indulásra, így a pót repülőgép csak június 22-én 5.12 perckor tudott megérkezni a magyar fővárosba. Az utasok beszállítása után 5.52 órakor indulthatott el a járat.

A kommunikációs igazgató hozzátette, hogy az utasok tájékoztatásáért és ellátásáért a földi kiszolgáló cégek felelnek a légitársaságtól kapott információk alapján. Az utalványok kiosztását és összegét minden esetben a légitársaságnak is engedélyeznie kell, ahogyan a mentesítő járat indulásával kapcsolatban is ők tudnak pontos információt adni a földi kiszolgáló cégeknek, és rajtuk keresztül az utasoknak.

Azt is elmondta, hogy ebben az esetben a Celebi volt az illetékes földi kiszolgáló cég. 

A tőlük kapott információk alapján az utasok először 14.00 órakor kaptak fejenként 10 euró értékű étkezési utalványt. 14.30 órakor arról is tájékoztatták őket, hogy a mentesítő járat este jön értük. 20 órakor az utasok fejenként 11 ezer forint értékben frissítő csomagot kaptak, amely ételt és italt is tartalmazott

– részletezte Valentínyi Katalin. Kiemelte, hogy rendőri intézkedésre nem került sor.

A szabályok szerint az utasok eldönthetik, hogy visszalépnek az utazástól és elhagyják a terminálépületet, illetve érvényes étkezési utalvány birtokában szabad mozgással visszamehetnek a tranzit területre étkezni. A járat utasai közül éjszaka körülbelül 50-en maradtak a terminálon, a többiek elhagyták a repülőtér területét. A ma reggeli induló járattal végül 141-en utaztak el.

Valentínyi Katalin közölte, hogy a Budapest Airport elnézést kér az utasoktól a kellemetlenségért.

Ajánlott videók

Továbbiak

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.