A SunExpress légitársaság Antalyába tartó járata majdnem 19 órás késéssel indult el a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérről. A Világgazdaság felkereste a Budapest Airportot az üggyel kapcsolatban.
A Budapest Airport vállalati kommunikációs és kormányzati kapcsolatokért felelős igazgatója elmondta, hogy a menetrend szerint június 21-én 11.35 órakor, Antalyába induló repülőgépen
meghibásodott a fedélzeti utastájékoztató rendszer, így a gép nem szállíthatott utasokat.
A SunExpress a technikai probléma miatt a gépet üresen hozta el Budapestről, a reptéren maradt 141 utasért másik gépet küldtek.
Valentínyi Katalin elmondta, hogy mire a légitársaság a mentesítő járatra az esti órákban megkérte a résidőt, a felszállás belecsúszott volna a éjszakai mélyalvás időszakba, ami éjfél és hajnali 5 óra között van. Ebben az időben nem volt lehetőség a vissza indulásra, így a pót repülőgép csak június 22-én 5.12 perckor tudott megérkezni a magyar fővárosba. Az utasok beszállítása után 5.52 órakor indulthatott el a járat.
A kommunikációs igazgató hozzátette, hogy az utasok tájékoztatásáért és ellátásáért a földi kiszolgáló cégek felelnek a légitársaságtól kapott információk alapján. Az utalványok kiosztását és összegét minden esetben a légitársaságnak is engedélyeznie kell, ahogyan a mentesítő járat indulásával kapcsolatban is ők tudnak pontos információt adni a földi kiszolgáló cégeknek, és rajtuk keresztül az utasoknak.
Azt is elmondta, hogy ebben az esetben a Celebi volt az illetékes földi kiszolgáló cég.
A tőlük kapott információk alapján az utasok először 14.00 órakor kaptak fejenként 10 euró értékű étkezési utalványt. 14.30 órakor arról is tájékoztatták őket, hogy a mentesítő járat este jön értük. 20 órakor az utasok fejenként 11 ezer forint értékben frissítő csomagot kaptak, amely ételt és italt is tartalmazott
– részletezte Valentínyi Katalin. Kiemelte, hogy rendőri intézkedésre nem került sor.
A szabályok szerint az utasok eldönthetik, hogy visszalépnek az utazástól és elhagyják a terminálépületet, illetve érvényes étkezési utalvány birtokában szabad mozgással visszamehetnek a tranzit területre étkezni. A járat utasai közül éjszaka körülbelül 50-en maradtak a terminálon, a többiek elhagyták a repülőtér területét. A ma reggeli induló járattal végül 141-en utaztak el.
Valentínyi Katalin közölte, hogy a Budapest Airport elnézést kér az utasoktól a kellemetlenségért.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.